طراحی لوگو قسمت دوم

طراحی لوگو قسمت دوم
طراحی لوگو قسمت دوم

طراحی لوگو قسمت دوم

مبحث دوم : فرم ها

بعد از رنگ ، فرم ها یا اشکال نقش عمده ای در تاثیر گذاری برروی مخاطب بازی میکنند .

فرمها در یک طراحی گرافیکی مانند طراحی لوگو، از جمله عوامل سازنده و تاثیر گذار میباشند

به گونه ای که اشکال ممکن است بیانگر عملکرد یک سازمان باشد و شمای کلی و دیدی

کلی از اینکه این سازمان دارای چه فعالیتی است به مخاطب ارائه دهد .

مانند لوگوی دانشگاه علوم پزشکی تهران که شامل دومار در دو لوله آزمایشگاهی که بیانگر

پروسه تولید پادزهر میباشد و یک کتاب باز که بیانگر تولید و کسب دانش است، میباشد.

با یک نگاه به لوگو دانشگاه علوم پزشکی تهران ، از فرمهای موجود در آن، این برمی آید

که فعالیت سازمانی این موسسه کسب دانش و یا تحقیقات برپایه فرآیندهای آزمایشگاهی

و پزشکی است و همه چیز در همان چند فرم موجود خلاصه است.

درست است که فرم ها نقش عمده ای در برقراری ارتباط با مخاطب بازی مینمایند ،

اما این نقش به اندازه نقش رنگ در برقراری ارتباط با مخاطب نمیباشد. مثلا رنگ سازمانی

به کار رفته در طراحی لوگوی شرکت ارتباطات ایرانسل که ظاهرا در انتخاب آن هم بسیار موفق بوده است ،

قبل از فرم لوگوی به کار رفته در طراحی لوگو سازمان در خاطر مخاطبان نقش میبندد وبه یاد آورده میشود.

فرم های بی ربط در طراحی لوگو گاهی نه تنها کمک به سر و سامان گرفتن فرم رسمی

آن سازمان نمیکنند، بلکه گاهی ضربه آن باعث حذف شدن آن سازمان و موسسه از بازار فعالیتهای حرفه ای آن نیز میگردد.

مشتریان در هنگام سفارش طراحی لوگو، دوست دارند لوگوی طراحی شده آنها،

به مخاطبانشان بگوید این موسسه یا واحد تولیدی یا شرکت دارای چه خدمات و محصولاتی میباشد .

دوست دارند که تمامی این ها در یک آیکون کوچک نمایش داده شود .

اما نباید فراموش کرد که لوگو یک آیکون کوچک است پس چگونه میتواند تمام خدمات و محصولات

یک شرکت را در خود با یک تصویر جا دهد.

آیا در لوگوی شرکت مک دونالد که انواع ساندویج ها را تولید میکنند ،

نقشی از غذا دیده می شود؟ یا لوگوی شرکت “استارباکس” که معروفترین قهوه ها

را در سراسر دنیا تولید میکنند و بسیاری از مردم در سراسر دنیا صبح را با خرید

یک لیوان قهوه استارباکس آغاز می کنند، نقشی از فنجان قهوه دیده میشود؟ یا لوگو شرکت

ارتباطات ایرانسل که با وجود ارائه خدمات فراوان در زمینه ارتباطات، نقشی از تلفن یا موبایل

در طراحی لوگوی آن بکار رفته است؟ همین طور است

در مورد آرم بسیاری شرکت های یا موسسات تجاری دیگر…

پس القا فعالیت و سازمانی که برایش طراحی لوگو را انجام میدهیم، احتیاج به آن ندارد

که شکل آن فعالیت یا محصول را بکشیم و به آن در طراحی لوگو اشاره نماییم.

وقتی می خواهید یک طراحی لوگو را آغاز نمایید فقط کافیست

فکر کنید چه ایده ای می توانید ضمن خلاقانه بودن و غیر تکراری بودن ،

نشان دهنده جمیع محصولات یا خدمات شرکت مربوطه ای

که سفارش طراحی لوگو را داده است باشد.

این ایده می تواند که ایکون بسیار ساده باشد مانند

طراحی لوگوی شرکت Nike یا شرکت golden arches،

و یا شرکت ارتباطات همراه اول خودمان.

در برخی موارد هم می تواند بسیار پیچیده و اسرار آمیز اما ماندگار در ذهن باشد،

مانند طراحی لوگوی روبرو که از انواع طراحی “Grunge logo” می باشد

(یعنی لوگوهای شلوغ و در هم برهم).

سه نکته که حتما باید در هنگام طراحی لوگو به آن توجه کنید آن است که

1- در طراحی لوگو به هیچ وجه از حروف اختصاری LLC و LLP، Inc و … استفاده نکنید.

اگر مشتری شما اصرار بر گذاشتن این حروف اختصاری در طراحی لوگو داشت،

کافیست به او بگویید که نگاهی به طراحی لوگو های معروف و برجسته دنیا بیاندازند…

2- هرگز از شعار در زیر، بالا، یا داخل اشکال در طراحی لوگو استفاده ننمایید

که این کار نیز به حرفه ای بودن طراحی شما ضربه وارد مینماید.

3- در طراحی لوگو از نام و شماره تلفن و آدرس یا …چیزهایی شبیه آن استفاده نمی شود.

البته یک نکته آخر در طراحی لوگو ، این است که رنگها ، اشکال و فرمهای بکاررفته در طراحی لوگو بهتر است

محدود و ساده باشد ، هرگز از انواع رنگها و فرمها در طراحی لوگوی خود استفاده ننمایید.

طرحی در ذهن ماندگار میگردد که از رنگها و فرمها، به جا استفاده کرده باشد و سادگی نیز،

جایگزین درهم برهمی گشته باشد.

طراحی لوگو قسمت دوم

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

Plus laptop device