یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی
را دارید این مقاله تمامی آنچه باید در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود مورد
توجه قرار دهید را بیان می‌کند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!
یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!
یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

1.قابلیت نمایش در تمام دستگاه‌ها

کاربران برای ورود به وب سایت شما ممکن است از ابزارهای متفاوتی

مانند کامپیوتر , لپتاپ , تبلت و گوشی به کارگیری نمایند . در سود طراحی وب سایت شما می بایست به نحوی باشد که قابلیت و امکان نمایش در همگی این ابزارها را داشته باشد . به‌این منظور لازم است از طراحی قالب به صورت رسپانسیو استفاده فرمایید . در چنین حالتی کاربر می تواند تارنما شمارا به به عبارتی شکلی که در رایانه بازدید می نماید در صفحه گوشی هم تماشا نماید .

2. منوی دقیق و ساده

دسته بندی درست و دقیق محصولات از مهم ترین نکاتی است که باید

در فروشگاه اینترنتی خود مورد توجه قرار دهید. دسته بندی ها نباید بسیار کلی یا جزئی باشند و از طرفی هر محصول باید در دسته بندی خاص خودش قرار بگیرد. با این شیوه مشتری بسیار ساده و سریع محصولات سبد خرید خود را انتخاب می‌کند. منوی سایت شما همچنین نقش بسیار مهمی در زمینه ی سئوی سایت ایفا می‌کند. در نتیجه اگر سایت شما از سئوی خوبی برخوردار باشد در صورت سرچ کالای مورد نظر برای خرید در موتور جستجوگر گوگل سایت شما در رتبه های بالاتر قرار می‌گیرد و امکان خرید کاربر از سایت شما افزایش می‌باید.

3. سادگی در عین جذابیت

ویژگی‌های ظاهری وبسایت تاثیر زیاد بالایی بر جذب مشتری دارااست .

جلوه های بصری می‌تواند بر تصمیم گیری مشتری بسیار موءثر واقع شود . اما وب سایت می بایست در عین جذابیت ساده باشد . یعنی در عین جذابیت های بصری قابلیت دسترسی آسان به تمام قسمت های وب سایت برای استفاده کننده مهیا باشد و پیچیدگی وبسایت استفاده کننده را گیج نکند چون مشکل دسترسی اورا از خرید در وب سایت شما منصرف می نماید .

4.امکان جستجو

امکان جستجو درهر سایتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا امکان جستجو آسان دسترسی کاربر را به خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما آسان می‌کند. توجه داشته باشید در هر صفحه از سایت شما آیکون امکان جستو باید در بالای صفحه و در جایی در دسترس کاربر قرار بگیرد.

5.هزینه حمل و نقل 

هزینه ی حمل و نقل آیتم بسیار مهمی ست که اگر به درستی مدیریت نشود میتواند
آسیب جدی و بزرگی به فروش شما وارد کند. تحقیقات و تجربیات نشان میدهد حتی زمانی
که مشتری سبد خرید خودرا تکمیل کرده و وارد مرحله تایید نهایی شده است اگر مبلغ هزینه
حمل و نقل بیشتر از مقدار هزینه ی مورد انتظار او باشد به کلی از خرید منصرف می‌شود.
با این تفاسیر بهتر است هزینه‌ی حمل و نقل ارزان و یا رایگان را حتما در دستور کار خود قرار دهید.
یکی از استراتژی هایی که در این مواقع مورد استفاده قرار میگیرد استراتژی زیر است:
هزینه ی باربری مورد مضاعف مهمی ست که در حالتی که به صحت مدیریت نشود میتواند آسیب جدی و بزرگی به فروش شما وارد نماید . پژوهش ها و تجربیات نشان می دهد چه بسا هنگامی که مشتری سبد خرید خودرا تکمیل کرده و وارد مرحله تایید پایانی شده‌است در‌حالتی که مبلغ هزینه حمل و نقل بیشتر از اندازه هزینه ی مورد توقع وی باشد به کلی از خرید منصرف می شود . با این تفاسیر بهتر است هزینه‌ی اتوبار ارزان و یا این که بدون‌پول را حتما در فرمان عمل خویش قرار دهید . یک کدام از راهکار هایی که در‌این مواقع مورد استعمال قرار می گیرد راهکار تحت است :
یکی از بخش های مهم و حیاتی در هرفروشگاه اینترنتی امکان دسترسی
مشتری به توضیح دقیق و کافی در خصوص هر محصول مشخص است. مطمئن باشید
در صورتی که اطلاعات شما در خصوص محصول موردنظر کاربر کافی نباشد یا خیلی کلی
به نظر برسد کاربر شما سایت را ترک کرده و ترجیح می‌دهد.
از فروشگاه اینترنتی دیگری خرید خودرا انجام دهد.

اطلاعاتی نظیر وزن محصول، سایز محصول، قیمت محصول، رنگ محصول و …

باید متناسب با نوع محصول ارائه شود و در اختیار مشتری قرار بگیرد.
امکان چت زنده از دیگر ابزاری ست که میتوانید در اختیار کاربر قرار دهید. درصورتی که کابر هرگونه سوالی
نسبت به محصول و ویژگی های آن یا نحوه ی ارسال آن داشته باشد از طریق چت آنلاین با بخش فروش پاسخ
خود را به سرعت خواهد یافت. چنین ابزاری به شدت مورد استقبال کاربران شما قرار خواهد گرفت.

7. تصویر محصول

قرار دادن تصویر محصول در کنار توضیح آن گزینه ای بسیار لازم است .

کاربران بدون تصویر محصول در عمده مورد ها اقدام به خرید نمی کنند .

تصویر متبوع می بایست از کیفیت کافی برخوردار بوده و ترجیحا تصویربرداری از بعد ها

مختلفی صورت گیرد تا تصویر کاملا بوسیله استفاده کننده قابل بازدید باشد .

تصاویر مورد استفاده شما در عین این که از کیفیت بالایی برخوردارند می بایست کم

حجم باشند تا دسترسی پر سرعت استفاده کننده به سایت را با صورت مواجه نکنند .

 

خرید اینترنتی

8.امکان تخفیف و هدیه

با قرار دادن امکان تخفیف در سایت در قالب تخفیف های گروهی و مدت دار میتوانید مشتریان

بیشتری را به سایت جذب کنید. برای مثال این امکان را در اختیار کاربر قرار دهید تا درصورت خرید بیش

از حداقل مبلغ مشخص شده از امکان تخفیف مبلغی یا درصدی برخوردار شود.

تخفیفات ویژه یا فصلی مورد توجه و استقبال بسیار خریداران قرار خواهد گرفت. این تخفیفات را در صفحه اصلی و در جایی قرار دهید که توجه مشتری را به خود جلب کند.
گاهی مشتری شما به قصد خرید محصولی دیگر وارد سایت شما می‌شود اما در ابتدا اقدام به خرید محصولی می‌کند که شامل تخیف ویژه شده است.
هدیه یکی دیگر از آپشن هایی ست که میتوانید در اختیار مشتری قرار دهید. برای مثال در صورتی که مشتری بیش از 5 قلم از یک دسته محصول مشخص خریداری  کند یک قلم از آنها به عنوان هدیه و بدون نیاز به پرداخت برای او ارسال می‌گردد.
هم چنین می‌توانید این امکان را برای مشتری در نظر بگیرد که درصورتی مجموع مبلغ پرداختی او از میزان مشخصی بیشتر باشد از امکان ارسال رایگان محصول برخوردار شود.

9. محبوب ترین محصولات

با گذشت زمان می توانید محصولاتی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند

را شناسایی کرده و آن‌ها‌را در موقعیتی که با ورود کاربر به صفحه اصلی به خوبی قابل تماشا باشد قرار دهید .

هم چنین می‌توانید صفحه ای جدا با نام پرفروش ترین ها یا با تیتر دلخواهتان

طراحی نمائید و محصولات پر فروشتان را در‌این صفحه با کاربرانتان به اشتراک بگذارید .

 

10.سبد خرید، فرم ورود و فرم جستجو

این سه فرم در سایت شما از اهیت بالایی برخوردارند. برای انتخاب آیکون و امکانات

این فرم ها خلاقیت کافی به خرج دهید. در عین حال توجه داشته باشید که باید دسترسی

آسان کاربر را به فرم های ذکر شده در الویت کارتان قرار دهید.
هر مشتری برای درخواست سفارش باید در بخش عضویت ثبت نام کرده و در انتها با نام

کاربری و رمز عبور خود از طریق پنل ورود وارد شود. امکان دسترسی کاربر به تاریخچه سفارشات

خود امکان خوبی ست که میتواند در اختیار وی قرار بگیرد.

توجه کنید فرایند خرید تا درگاه پرداخت نباید بیش از سه صفحه به طول بی انجامد.

 

11.شماره تماس و پاسخگویی 24 ساعته

از دیگر اصولی که در هر فروشگاه اینترنتی باید مورد توجه قرار بگیرد امکان پاسخگویی 24 ساعته به

مشتری ست. شماره تماس برای ارتباط با بخش پشتیبانی باید در تمام صفحات در حاشیه قرار گرفته و کاربر

در هر مرحله بتواند مشکل یا سوال به وجود آمده را به سادگی و در یک تماس با پشتیبانان فروشگاه اینترنتی شما برطرف کند.

12. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی در دنیای امروز نقش بسیار مهمی ایفا مینمایند . فروشگاه اینترنتی

شما با حضور در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام , کانال تلگرام و . . . بیشتر دیده میگردد و

اکثری از کاربران از روش همین شبکه ها به وب سایت شما ورود پیدا مینمایند .

13.قوانین روشن بازگشت محصول

بحث بازگشت محصول در فروشگاه های اینترنتی همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست؛

در چنین شرایطی با توجه به اینکه کاربر در فضای مجازی سفارش خودرا ثبت می‌کند و امکان

بازگشت محصول بیش از زمانی ست که کاربر به شکل حضوری خرید خودرا انجام می‌دهد باید این

امکان پیش بینی شود که در صورتی که محصول مورد نظر به دلایلی مشخص مورد قبول خریدار واقع نشد

امکان بازگشت کالا از سوی خریدار وجود داشته باشد. قوانین مربوط به بازگشت محصول باید به طور واضح و

روشن مشخص شده و در قسمت جداگانه ای از سایت قرار داده شود.

14.امکان مقایسه و فیلتر

امکان مقایسه محصولات بر اساس فیلتر های مشخص و معلوم شده

بوسیله مشتری از جمله آپشن های جالب و کاربردی ست که می تواند در اختیار

مشتری قرار بگیرد . نیز چنین قابلیت و امکان فیلتر کردن تولید ها مبنی بر تعیین

مشتری میتواند گزینش های بیشتری را منجر به خرید نماید . مثلا فیلتر بر اساس قیمت از

جمله امکاناتی ست که مورد استفاده و استقبال بسیار مشتریان قرار میگیرد .

 

15.امکانات جانبی

امکانات جانبی نظیر کادو پیچ کردن محصول یا قرار دادن کارت تبریک در آن از آپشن هایی ست که میتوانید در اختیار کاربران قرار دهید. کمتر فروشگاه هایی از این امکان برخوردارند پس با این آپشن میتوانید مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی ایجاد کنید.

16.پنل مدیریت

پنل مدیریت یکی از بخش هاییست که باید با طراحی مطلوب امکان مدیریت

درست و راحت فرشگاه را برای رئیس به همراه بیاورد .

از جمله امکان هایی که بایستی در‌این پنل قرار داده شود :

امکان تعریف روش های اتوبار ( در‌این نصیب مدیر مشخص و معلوم می‌کند از کدام

روش های حمل و نقل پستی و یا این که حمل با پیک استفاده شود . )

آخرین سفارشات بایستی در این پنل قابل دسترسی و مشاهده باشند .

بازدید گزارشات بی نقص مرتبط با فروش در چند ماه گذشته و هفته های اخیر

امکان فعال و غیر فعال کردن موجودی یک کالا

قابلیت و امکان دسترسی به ایده ها کاربران و رد یا این که تایید آنها

قابلیت دسترسی چندین مدیر به پنل مدیریت با کاربری های جداگانه برای دسترسی به بخش های متعدد

قابلیت تعریف روش های پرداخت ( پرداخت اینترنتی یا پرداخت درب منزل )

 

17.کنترل رفتار کاربر و سبد خرید رها شده

با بررسی رفتار کاربرانی که تا بخشی از مسیر خرید را طی میکنند و در مرحله ای از خرید سبد خرید را رها میکنند به شما کمک می‌کند تا مشکلات کاربران را در سایت مشاهده کنید و پس از بررسی آن را رفع کنید. بررسی رفتار کاربر در هر صنعت و کسب و کاری به شما کمک میکند تا نتایج قابل قبولی به مشتری ارائه کنید. هم چنین پس از طراحی سایت از چند نفر از دوستان خود بخواهید در سایت گشتی بزنند و نظر بی طرفانه ی خود را نسبت به آن بیان کنند.

و چند نکته دیگر:

استفاده از رنگ های مناسب و جذاب در طراحی سایت

قیمت های مناسب و مشتری پسند

حفظ مشتریان و اهمیت دادن به آنها

استفاده از لوگوی مناسب  برای اعتماد دهی به کارکنان

نوشتن نقد تخصصی برای هر محصول

بررسی دلایل موفقیت سایت هایی همچون دیجی کالا

 

با رعایت نکات ذکر شده در طراحی وبسایت فروشگاه اینترنتی تان میتوانید فروشتان را به میزان قبل

توجهی نسب به رقبا افزایش دهید و در حوزه ی فروش اینترنتی از مزیت رقابتی بهره مند شوید.

یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

Plus laptop device
یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!