بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
همان طور که میدانید بازاریابی اینترنتی یکی از کم هزینه ترین و در عین حال پربازده ترین شیوه ها در بازاریابی است.
در بازاریابی اینترنتی معمولا طراحی سایت حرفه ای ، seo سایت ، تبلیغات اینترنتی ، ایمیل و ویدیو مارکتینگ موثر هستند.
در اینجا میخواهیم تا شما را با بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا آشنا کنیم.
تجربه نشان داده که 80 درصد بازدیدکنندگان سایت ترجیح میدهند تا اطلاعات سایت را به صورت مقاله بخوانند
و 70 درصد ازپاسخ دهندگان به تحقیق بیان کردند که بازاریابی با محتوا سبب میشود
حس نزدیکی بیشتری نسبت به شرکت اسپانسر کننده داشته باشند،
همین طور 60 درصد نیز بیان کرده بودند محتوای شرکت به آن ها کمک میکند، تصمیم گیری بهتری در انتخاب محصول داشته باشد.
در روش بازاریابی اینترنتی غیر مستقیم با محتوا برای معرفی شرکت و یا محصول ،
محصولات و کالاهای خود را به صورت مقاله معرفی میکنیم
دراین شیوه میتوانید مقالاتی را ترتیب دهید و در قالب آن مقالات با مثال های زنده محصولات خود را معرفی کنید،
نکته مهمی که بایستی به آن توجه داشته باشید آن است
که زبان ذهن ما زبان تمثیل و قصه است و برای یادگیری تمثیل ها معجزه میکنند.
درحال حاضر به بیان روش های مهم در بازارابی غیرمستقیم میپردازیم.
√ تعیین اهداف خود و شناخت کامل بازار هدف و مشتریان:
مطالب، تمامی متونی هستند که در یک وب سایت یافت میشوند
دراین راستا متون وارد شده بایستی مناسب موضوع و هدف سایت باشد.
√ طراحی وب سایت به صورت محتوا محور:
مطالب وارد شده در تارنما بایستی به صورتی بشد که کاربر را جذب کند تا کاربر به دنبال کردن سایت شما مشتاق شود.
همینطور بروز رسانی سایت از عوامل مهم در جذب مشتری محسوب می شود
برای اینکار بهتر است برنامه ریزی کنید و طبق برنامه یک روز از هفته را برای انتشار مطالب در نظر بگیرید .
این کار سبب میشود تا بازدیدکنندگان جدید متوجه منظم بودن سایت شما میشوند
و بازدیدکنندگان قبلی هم طبق برنامه به سایت شما سر میزنند.
√ استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب:
تلاش کنید برای مطالبی که وارد میکنید از عکسی مناسب برای نشان دادن مفهوم و کمک کردن در متن استفاده کنید .
درین راستا سعی کنید فاصله ای را بین پاراگراف ها قرار دهید تا چشم بیننده را اذیت نکند .
همچنین با قرار دادن ویدیوهای آموزشی در وب سایت خود و همچنین سایت های مانند یوتیوب و آپارات بازدیدکننده خود را افزایش دهید .
آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب میشود.
√ برگزاری قرعه کشی و اهدای جوایز:
عرضه ی اطلاعات مهم و هچنین پیشنهاد تخفیف ویژه و شرکت در قرعه کشی میتواند
انگیزه را در مشتری ایجاد کند و تاثیر مثبتی در بازاریابی ایمیل داشته باشد.
شما نیز میتوانید به حد وسع خودتان مسابقات و قرعه کشی هایی انجام دهید و با هدایای نفیس دیگران را به سمت برند خود جذب کنید.
√ همکاری با سایت های همکار و مرتبط:
داشتن ارتباط با همکاران میتواند در مواقع لازم به ما کمک کند مثلا اگر یکیاز همکاران ما قصد داشته باشد،
کارگاه آموزش طراحی سایت برگزار کند وبسایت ما خیلی هدفمند میتواند برای آن تبلیغات غیرمستقیم انجام دهد،
او بایستی در قالب یک متن، کارگاه آموزشی خود را توضیح داده و در بخش اخبار یا مقالات وب سایت خود درج مینماییم،
دراینصورت قطعا او نیز زمانی که ما یک آفر و یا پیشنهاد جدید داشته باشیم به کمک ما میآید.
از آنجایی که در وبسایت های مرتبط بازار هدف ما وجود دارد این کار میتواند بازدهی بسیار زیادی برای ما داشته باشد.
با توجه به موارد ذکر شده و رعایت اصول بالا و همچنین ارائه محصولات و نمونه کارهای با کیفیت میتوانید
به پیشرفت بازاریابی و همچنین افزایش درآمد خود کمک کنید.
و حرف آخر
اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج به یک تبلیغ عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊