رنگ در طراحی لوگو

رنگ در طراحی لوگو

در طراحی گرافیک مانند طراحی آرم ، طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور ،

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که

ابتدا در طراحی من چه چیزی به دست می آید؟

اولین عنصر بصری که ذهن بیننده را در یک طراحی گرافیکی یا شاید در هر طراحی جلب می کند ،

به نظر می رسد نوری است که از این تصویر دیده می شود ، و نور ساطع شده از تصویر همان رنگ تصویر است.

بنابراین رنگ ها در طراحی گرافیک نقش بسیار مهمی دارند.

Luscher-Color Diagnostic ، خالق Luscher-Color Diagnostic ، اندازه گیری وضعیت روحی فرد

هنگام تعامل با رنگ ها ، معتقد است که “رنگ ها می توانند وضعیت روحی یا جسمی افراد

را تغییر دهند.” رنگهای گرم در طراحی باعث افزایش ضربان قلب ، افزایش فشار خون و در بعضی موارد

باعث ضعف و تورم می شوند و رنگهای سرد باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می شوند.

دلیل این ادعا استفاده از رنگ های گرم در رستوران های فست فود یا حمله بازی های فوتبال است

که در آن دو تیم شرکت کننده لباس گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد دارند.

با نگاهی به رنگ آرم سازمانهای مختلف ، می توانید تأثیر رنگها در انتخاب وی از رنگ آرم آن سازمان

را نیز درک کنید. به عنوان مثال ، رنگ آرم به کار رفته در طراحی آرم ایرانسل Telecom که بیشترین

مخاطبان بزرگسالان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است ، یک رنگ زرد رنگ است که نشانگر گرما و انرژی

زیاد است و برای مخاطبانش بسیار مناسب است ، که تقریباً جوان است. و نوجوانان طرحی که در آرم

شرکت بیمه به کار رفته است اغلب به رنگ آبی است و حس اعتماد به نفس ، پایداری و آرامش را به مخاطب می بخشد.

اما به نظر می رسد رنگ آرم تجارت الکترونیکی پارسیان انتخاب شده است زیرا رنگ نارنجی و سیاه

نشان می دهد که رنگ های گرم همراه با قدرت و استحکام صفحه نمایش سیاه است.

 

رنگ ها در طراحی گرافیک ،

مانند طراحی لوگو ، گاه به راهنمایی های سازمانی یک گروه یا دسته فعالیت های سازمان اشاره می کنند ،

گاهی در ذهن نام سازمان باقی می ماند و یادآوری رنگ سازمانی آن گروه را برای مخاطبان آسان می کند.

یا موسسه یا … باشد.

این نشان می دهد که رنگها تأثیر عمیقی بر خلق و خو ، عملکرد و واکنشهای ما دارند و شاید

به جرات بتوان گفت که گاهی اوقات رنگهایی هستند که ما را راهنمایی یا کنترل می کنند یا اینکه از دست می دهیم.

از رنگ های همان خانواده برای ایجاد آرامش و هماهنگی استفاده می شود

و بهتر است از این رنگ ها در طراحی آرم های سازمان هایی که راحتی و لوکس عمومی را فراهم می کنند استفاده کنید.

رنگ ها یا رنگ های تک رنگ که شامل خاکستری + پایین است دارای

خاصیت منحصر به فردی هستند ، یعنی در اکثر موارد این امکان را به مخاطب می دهد

که فکر کنند و در هنگام طراحی آرم سازمان های سیاسی ، ممکن است استفاده از آن مناسب تر باشد.

بعد از اینکه رنگ ها ، شکل ها یا شکل ها نقش عمده ای در تأثیرگذاری

مخاطبان در طراحی لوگو دارند ، در مبحث بعدی در مورد نقش مدل ها در طراحی لوگو صحبت خواهیم کرد.

کافی است بگوییم که علی رغم نقش اصلی اشکال در طراحی لوگو ،

این نقش منجر به نقش پر رنگ و تاثیرگذار رنگ ها در طراحی لوگو ، طراحی پوستر ، بروشور و طراحی کاتالوگ نمی شود.

رنگ در طراحی لوگو

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

اشتراک گذاری

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x