روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت
روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

رنگ ها در جهان هستی

آیا تاکنون به محیط اطراف خود توجه کرده اید؟ و رنگ های اطراف شما؟ حتماً توجه کرده اید که رنگ های مختلف احساسات متفاوتی را برای افراد به وجود آورده است و این باعث شده است تا با وجود رنگ های مختلف ، دنیا را زیبا تر و جذاب تر کند. هیچ کس دوست ندارد در دنیای سیاه و سفید زندگی کند و همه دوست دارند در دنیایی زندگی کنند که در آن از رنگ های مختلفی استفاده می شود. تأثیر رنگ در طراحی سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست!

مثلاً چند نمونه از تحقیقات روانشناسان در مورد رنگها و تأثیرات آنها را مثال بزنید:

هر رنگ می تواند یک پیام ویژه برای بیننده ارسال کند. وقتی افراد به یک رنگ نگاه می کنند ،

با بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس ارتباط برقرار می کنند. این قسمت از مغز سیگنالی را

به غده هیپوفیز می فرستد و از آنجا به سیستم غدد درون ریز فرو می رود و در نهایت غدد

غدد درون ریز را به غده تیروئید می فرستد. این هورمون ها را آزاد می کند ، بنابراین وقتی

افراد به رنگ نگاه می کنند ، احساسات آنها تغییر می کند

و آن تغییر در احساسات بر رفتار آنها تأثیر می گذارد.
اثری که رنگ روی بیننده دارد می تواند بیننده را وادار کند تا محصولی را در سایت مورد نظر خریداری کند.
جالب است بدانید که رنگ بسته به فرهنگ و مناطق دارای اثرات متفاوتی است.
در طول 90 ثانیه اول وقتی افراد به رنگ نگاه می کنند ، رنگ ها می توانند تأثیر زیادی بر احساسات فرد بگذارند. به عبارت دیگر ، وقتی افراد در 90 ثانیه اول به رنگ یک محصول نگاه می کنند ، در 62 تا 90٪ موارد ، تصمیم می گیرند محصول را خریداری کنند یا خرید آن را بر اساس رنگ محصول متوقف کنند. تولید – محصول.

تاثیر رنگ ها و نحوه ی استفاده از رنگ ها در طراحی سایت

اگر می خواهید سایتی را طراحی کند و نمی دانید که باید چگونه از رنگ های مختلف در

طراحی سایت خود استفاده کنید، به نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه داشته باشید.

مطمئنا هر کسی که سایتی را طراحی می کند به دنبال این است که مخاطب جذب کند و یا از طریق

جذب مخاطب فضای مورد اطمینانی ایجاد کند که کاربر از سایت خرید کند، پس برای این کار بهتر است

افراد با تاثیر رنگ های مختلف و روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

آشنا باشند تا این را خط مشی خود برای طراحی صفحات وب سایت خود قرار دهند.

اولین چیزی که باید در هنگام استفاده از رنگهای مختلف برای طراحی

سایت در نظر داشته باشید ، انتخاب هر رنگی است که با صفحه ، موضوع و از همه مهمتر نوع کاربر مورد نظر برای بازدید از آن سایت انتخاب شود. صفحه

به عنوان مثال سایتهایی مانند سایتهای دولتی که تعداد بازدیدکنندگان بالایی دارند از رنگ سفید برای پس زمینه سایت خود استفاده می کنند و برای پیوندهای صفحه از رنگ آبی استفاده می کنند.

به منظور بررسی دقیق تر رنگ ها و تأثیر آنها در طراحی سایت با دقت بیشتری ، آنها را جداگانه بررسی می کنیم تا بررسی آنها تسهیل شود.

رنگهای مناسب برای خانمها

آیا می خواهید سایتی طراحی کنید که بیشتر کاربران آن خانم باشند؟

آیا می خواهید با استفاده از رنگ های مختلف توجه خانم ها را به سایت خود جلب کنید؟

سایت هایی مانند سایت های آشپزی و فروشگاه های پوشاک و لوازم آرایشی از جمله سایت هایی است که تقریباً همه مخاطبان زن هستند. برای چنین سایت هایی یا هر سایتی که می خواهد کاربران زن خود را راضی نگه دارد و کاربران بیشتری را به خود جلب کند ، نباید از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی استفاده کنند ، زیرا خانم ها رنگ های قرمز و نارنجی را دوست ندارند. بیا با آنها احساس راحتی کنیم و خیلی زود آنها را ترک می کنند.

رنگ هایی مانند خاکستری و قهوه ای نیز رنگ هایی هستند که خانم ها به خوبی به آن پاسخ نمی دهند ، بنابراین توصیه می کنیم از رنگ هایی مانند خاکستری و قهوه ای برای جذب هرچه بیشتر خانمها در سایت های خود استفاده کنید. نه. تحقیقات نشان می دهد که 33٪ از خانم ها از نارنجی متنفر هستند ، 33٪ از قهوه ای و 17٪ مانند خاکستری هستند.

رنگ در طراحی سایت

علاوه بر موارد فوق ، 35٪ از خانمها مانند آبی ، 23٪ بنفش و 14٪ سبز دوست دارند ،

به عبارتی زنان به رنگهای خاکی و بیشتر از رنگ علاقه ندارند. آنها اصلی را دوست دارند.

اکنون که در مورد رنگ های مورد علاقه خانم ها صحبت کردیم ، یک نکته دیگر باید در خاطر داشته باشید:

بسیاری از افراد فکر می کنند خانم ها صورتی را دوست دارند ،

بنابراین ترجیح می دهند سایت خود را با رنگ طراحی کنند. در این حالت ، باید تأکید کنیم

که برخلاف تصور بسیاری از افراد ، خانم ها خیلی علاقه ای به

رنگ صورتی ندارند و فقط درصد کمی از خانم ها صورتی را دوست دارند.

بنابراین دفعه بعد که تصمیم به ایجاد سایتی برای خانمها گرفتید ،

به یاد داشته باشید که هیچ رنگی نمی تواند به اندازه زنان آبی ، بنفش و سبز جذب کند.

رنگ مناسب آقایان

حالا که در مورد رنگ های مورد علاقه خانم ها صحبت کردیم ،

بیایید نگاهی به رنگ های مورد علاقه مردان بیندازیم تا آنها به مردان توهین نکنند.

از نظر استفاده از رنگ ها در طراحی سایت برای آقایان ، آنها چیزی راجع

به خانم ها دارند ، به عنوان مثال ، آقایان و خانمها رنگ هایی از قبیل قهوه ای و نارنجی را نمی پذیرند و به این رنگ ها علاقه ندارند و بر خلاف زنانی که یکی از رنگهای مورد علاقه خود را تحقیق می کنند و رنگهایی که ممکن است آنها را جذب کند بنفش است ، آقایان علاقه ای به بنفش ندارند.

اما رنگ دیگری که زنان را زیاد مورد علاقه خود قرار می دهد ، آبی است که یکی از نقاط مشترک زنان و مردان به دلیل علاقه به رنگ های مختلف است. ممکن است برخی از افراد رنگ آبی را دوست نداشته باشند ، اما بیشتر مردم به آن علاقه مند هستند و تحقیقات نشان می دهد که رنگ آبی باعث ایجاد احساس اعتماد در کاربر می شود.

رنگ در طراحی سایت

همچنین نشان دهنده وفاداری ، نظم ، آرامش و اعتماد است

که می تواند احساس عزت و هوشیاری را در کاربر ایجاد کند.

صحبت از رنگ آبی ، لازم به ذکر است که بسیاری از مارک ها و سایت های بزرگ از رنگ آبی برای مارک

خود از جمله فیس بوک و سامسونگ استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، فیس بوک توانست نحوه اتصال با آبی را نشان دهد.

امروزه حتی بانک ها و آژانس های مختلف از رنگ آبی رنگ برند خود استفاده می کنند تا احساس

اعتماد در مخاطبان خود ایجاد کنند. البته این را به خاطر داشته باشید که نمی توانید از یک رنگ آبی

برای یک سایت یا مارک استفاده کنید. به عنوان مثال ، توصیه می کنیم در سایت های رستوران ها از رنگ آبی

استفاده نکنید ، زیرا رنگ آبی باعث کاهش اشتهای مردم می شود و حتی افرادی که در رژیم غذایی هستند ،

برای کاهش مخاطب ، به خوردن غذاهای آبی دعوت می شوند. در سایت آشپزخانه خود از رنگ آبی استفاده نکنید.

رنگ مناسب برای کاربرد

دکمه های درخواست شامل مواردی از قبیل دکمه تماس ، ثبت نام در عضویت و غیره است. این رنگ ها مربوط به فروش و تجارت است ، بنابراین باید جذابیت خاصی داشته باشند و به یاد داشته باشید که حتی اگر یک رنگ جذابیت کافی را برای این دکمه ها ایجاد نکند ، هیچ مشتری روی آن کلیک کنید

به منظور تبدیل کاربران سایت شما به مشتری ، پیشنهاد می کنیم برای این دکمه ها از رنگ های تحریک کننده استفاده کنید و رنگ هایی مانند نارنجی ، سبز ، قرمز ، زرد و نارنجی رنگ هایی هستند که می توانند کاربر را به مشتری تبدیل کنند. درعوض ، رنگ های تیره تر مانند بنفش ، خاکستری تیره ، سیاه و قهوه ای تعداد کاربران را کاهش می دهد.

رنگ سبز

سبز نمادی از زیبایی و طبیعت است و می تواند احساس زندگی و طراوت را در افراد به وجود آورد. سبز بارزترین رنگ چشم ها است و در روانشناسی بیانگر فراوانی ، باروری ، آزادی ، پیشرفت ، آرامش ، سلامتی ، رشد و پویایی ، سخاوت ، موفقیت و آرامش است.

رنگ زرد

رنگ بعدی که می خواهیم تأثیر طراحی سایت را بررسی کنیم ،

زرد است. این رنگ با خاطرات و تجربیات همراه است و برخی از مارک ها =

از رنگ زرد برای ایجاد احساس نشاط و طراوت استفاده می کنند ، این

رنگ همچنین نشان دهنده جنبه بازیگوش است. و دوستی وجود دارد.

نمونه هایی از استفاده از رنگ زرد در جهان اطراف ما در علائم راه و حتی علائم کارگران قابل مشاهده است.

اما نکته ای که باید در مورد زرد در نظر داشته باشید این است که اگرچه این رنگ باعث ایجاد نشاط و شادابی در افراد می شود ، اما توصیه می شود اگر می خواهید از رنگ زرد در سایت خود استفاده کنید ، هرگز از رنگ زرد استفاده نکنید. از رنگ در عناصر بزرگ یا بزرگ در سایت خود استفاده نکنید ، زیرا این رنگ باعث عصبانیت افراد می شود و همچنین برای کودکان مشکل رنگی است. برخی حتی معتقدند که رنگ زرد باعث می شود مردم از شما متنفر باشند.

رنگ سفید

یکی از بهترین رنگ هایی که می تواند برای پس زمینه سایت استفاده شود ،

سفید است ، زیرا رنگ سفید رنگی است که بیشتر مردم به آن علاقه دارند.

در روانشناسی ، رنگ سفید بیانگر صمیمیت ، خلوص ، صداقت ، نرمی و مدرنیته چیزی است و حتی جالب است بدانید که این تجارت در تجارت رنگ انرژی و خسته کننده است.

رنگ در طراحی سایت

نگاه کردن به رنگ سفید برای چشم رضایت بخش است به همین دلیل بسیاری از فروشگاه ها از رنگ سفید برای جذب مشتری استفاده می کنند.

رنگ سیاه

در نهایت می رسیم به رنگ سیاه. اگر پس زمینه ی سایت تان روشن است

بهترین رنگی که می توانید برای رنگ متن خود استفاده کنید رنگ سیاه است.

رنگ سیاه نشان دهنده ی شهامت، ظرافت، قدرت، دلیری، مهارت و باستان است.

هر چه استفاده از رنگ سیاه با دقت و غلظت بیشتری باشد سایت مورد نظر مجلل تر به نظر می رسد، همچنین این رنگ به سایت حس ناآرامی و رام نشدگی را می دهد و این رنگ برای سایت هایی که درباره ی مد و فشن هستند رنگ بسیار مناسبی است.

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

اشتراک گذاری

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x