طراحی تعاملی یا تطبیقی Responsive Design or Adaptive Design

طراحی تعاملی یا تطبیقی Responsive Design or Adaptive Design

طراحی تعاملی یا تطبیقی Responsive Design or Adaptive Design

طراحی تعاملی یا تطبیقی Responsive Design or Adaptive Design
طراحی تعاملی یا تطبیقی Responsive Design or Adaptive Design

تفاوت اصلی بین طراحی تعاملی و تطبیقی چیست؟ و آیا می توانید با انتخاب

سبک طراحی مناسب وب ، تجربه کاربری خود را بهبود بخشید؟

در این مقاله به این دو سؤال خواهیم پرداخت.

تنوع دستگاه های تلفن همراه ، از جمله تلفن های هوشمند ، طراحان وب سایت و برنامه ها را ترغیب به ایجاد مجموعه ای از اندازه صفحه می کند. از یک صفحه نمایش دسک تاپ بزرگ گرفته تا یک صفحه نمایش ساعت هوشمند هوشمند ، می توانیم به روش های مختلف به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم. این می تواند مشکل باشد. چگونه مقیاس سایت خود را با هر دستگاهی سازگار کنیم؟ طراحی تعاملی و تطبیقی می تواند این چالش را برآورده کند ، اگرچه ممکن است این دو به نظر مشابه بیایند اما هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. کدام یک برای شما مناسب است؟ کدام یک می تواند نیازهای شما را به بهترین وجه برطرف کند؟ و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بیایید این سوالات را با هم بررسی کنیم.

طراحی تعاملی Responsive Design

اگر بخواهیم در یک جمله ساده این طراحی را توضیح دهیم باید بگوییم، طراحی

تعاملی تنها می تواند از یک طرح بندی (layout) برای یک صفحه وب استفاده

کند تا بهترین تنظیمات را برای نمایش وب سایت در دستگاه های دسکتاپ، لپ تاپ،

تبلت یا گوشی هوشمند را فراهم آورد. Ethan Marcotte اصطلاح طراحی وب تعاملی

را برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به کار برد. در طراحی تعاملی عناصر متناسب با فضای دستگاه در دسترس، در صفحات وب قرار داده می شوند.

از نظر فنی ، وب سایت های تعاملی از بیابان ها یا نمایش داده های چندرسانه ای برای هدف قرار دادن تصاویر ، متن و تنظیمات طرح استفاده می کنند تا سایت ها با هر اندازه صفحه قابل تنظیم باشند. این کار را می توان با HTML ، CSS یا HTML5 و CSS3 انجام داد. Starbucks نمونه ای عالی از طراحی تعاملی است. این سایت از یک طراحی منحصر به فرد استفاده می کند ، اما محل اقلام موجود در دسک تاپ و موبایل متفاوت است.

طراحی تعاملی یا تطبیقی: کدام بهتر است؟ به تفاوت های بین طراحی تعاملی و تطبیقی نگاهی بیندازید.

با داشتن یک وب سایت تعاملی شما فقط به یک سایت نیاز دارید. همه چیز باید با دستگاه یا مرورگر کاربر یکپارجه باشد و طراحی، محتوا و رابط کاربری باید تعاملی و منطبق باشد.

طراحی تطبیقی Adaptive Design

طراحی تطبیقی یک طرح ثابت و متفاوت ایجاد می کند که با اندازه صفحه نمایش خاص

سازگار باشد. به طور خلاصه ، بر خلاف صفحه استاتیک که در تمام دستگاه ها یکسان

به نظر می رسد ، شما باید چندین نسخه از یک صفحه وب متناسب با دستگاه شخصی

خود داشته باشید ، یک طراحی سازگار با استفاده از یک طرح جداگانه برای اندازه های

مختلف صفحه. کندی برای اولین بار در سال 2011 توسط طراح وب Aaron Gustafson معرفی شد.

شش طرح به طور کلی برای شش صفحه نمایش 320 ، 480 ، 760 ، 960 ، 1200 و 1600 پیکسل طراحی شده است.

در یک تعریف فنی تر ، وب سایت های طراحی تطبیقی شامل بیابان های رسانه ای CSS با طراحی تعاملی هستند ، اما آنها پیشرفت های مبتنی بر JavaScript را بر اساس قابلیت های دستگاه برای تغییر نشانه های HTML سایت اضافه می کنند. این روند “بهبود تدریجی” نامیده می شود. آمازون نمونه ای کامل از یک وب سایت مقایسه ای است. مشتریان می توانند از تمام عملکردهای نسخه دسک تاپ سایت استفاده کنند.

طراحی تعاملی یا تطبیقی: کدام بهتر است؟ به تفاوت های بین طراحی تعاملی و تطبیقی نگاهی بیندازید
طراحی مقایسه ای به این معنی نیست که شما به دو سایت جداگانه احتیاج دارید. این طراحی هنوز هم به شما امکان می دهد تا کلیه مطالب خود را در یک مکان داشته باشید و همان بازدید را با همه بازدید کنندگان سایت به اشتراک بگذارید. سایتهای سازگار برای هر دستگاه از الگویی استفاده می کنند.

نحوه مقایسه طراحی پاسخگو یا طراحی تطبیقی

برای افرادی که در طراحی وب تجربه ندارند ، تفاوت بین طراحی تعاملی و

سازگار بسیار ظریف است و احتمالاً قابل توجه نخواهد بود.

برای تسهیل درک ، مهمترین مؤلفه های این طرح ها را بررسی می کنیم.

وضع

با طراحی تعاملی ، طرح بر اساس پنجره مرورگر بازدید کننده تعیین می شود. در مقایسه ، ارائه مقایسه‌ای در بخش Back-End تعریف شده است و در سمت مشتری یا مرورگر تعریف نشده است. طراح مدل های منحصر به فردی را برای هر کلاس از دستگاه ایجاد می کند. سرور فاکتورها (مانند نوع دستگاه و سیستم عامل) را برای ارسال طرح صحیح تشخیص می دهد.

زمان بارگیری

هیچ کس وب سایت کند را دوست ندارد. اگر سایتی در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری نشود ، کاربران بی تاب می شوند و سایت را ترک می کنند. طراحی مقایسه ای سریعتر از طراحی تعاملی است. در واقع ، طراحی تطبیقی ​​فقط دارایی های اساسی را به هر دستگاه منتقل می کند. به عنوان مثال ، اگر یک وب سایت مقایسه ای را روی صفحه نمایش با کیفیت مشاهده می کنید ، تصاویر مطابق صفحه ای که کاربر نهایی برای بارگذاری سریع تر استفاده می کند ، تنظیم می شوند ، اما همیشه این طور نیست. برخی از طراحان وب ویژگی هایی را برای تصاویر تعاملی ایجاد می کنند که کلیه تصاویر استاتیک و دینامیکی را تغییر می دهد تا تصاویر را بر اساس وضوح و اندازه صفحه نمایش به صورت خودکار مقیاس بندی کنند. این ویژگی می تواند صفحات موبایل شما را 10 برابر سریعتر کند.

طراحی تعاملی یا تطبیقی: کدام بهتر است؟ به تفاوت های بین طراحی تعاملی و تطبیقی ​​نگاهی بیندازید
سختی

دشواری ها می تواند برای برخی از افراد مشکل اساسی باشد.

مردم استدلال می کنند که دستیابی به طراحی های سازگار دشوارتر است زیرا دستگاه های

مختلف به طرح بندی های مختلفی نیاز دارند. در حالی که طرح های

تعاملی فقط به یک طرح نیاز دارند ، برخی معتقدند اجرای این طرح آسانتر است.

اگرچه طرح های تعاملی تنها یک طرح برای همه دستگاه ها دارند ، اما به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارند. طراحی تعاملی توجه بیشتری به CSS و سازمان می کند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد مورد نیاز برای تمام اندازه صفحه نمایش ارائه می شود. لازم نیست از ابتدا با طراحی وب تعاملی شروع کنید. بسیاری از گزینه های قالب ، مانند قالب وب سایت Oxy-UI وجود دارد. با یک الگوی تعاملی که دوست دارید شروع کنید و آن را برای کسب و کار ، نمونه کارها یا وبلاگ خود سفارشی کنید.

انعطاف پذیری

به نظر می رسد طراحی تطبیقی انعطاف پذیری کمتری دارد زیرا دستگاه جدید اندازه صفحه نمایش که شما برای آن برنامه ریزی نکردید ممکن است در طرح شما مشکلی داشته باشد. این بدان معنی است که شما باید طرح قدیمی را تغییر دهید یا یک طرح جدید اضافه کنید. اندازه صفحه به طور مداوم تغییر می کند و بسیار متغیر است.

با گذشت زمان ، یک برنامه تعاملی نیاز به نگهداری کمتری دارد. سایت های تعاملی به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند و به طور پیش فرض خوب کار می کنند (حتی اگر دستگاه جدید یا اندازه صفحه نمایش جدیدی معرفی شود). اما وب سایت های پاسخگو نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

سئو

گوگل استفاده از طراحی تعاملی را توصیه می کند و به این سایت ها پاداش می دهد. یک وب سایت دوستدار موبایل در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری دارد. طراحی سازگار برای سئو می تواند دشوار باشد.

طراحی تعاملی یا تطبیقی Responsive Design or Adaptive Design

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

Plus laptop device
طراحی تعاملی یا تطبیقی Responsive Design or Adaptive Design