طراحی سایت شخصی
طراحی سایت شخصی
طراحی سایت شخصی
مقدمات
SEO یا سئو به معنی بهینه سازی سایت در موتور های جستجو (Search Engine Optimization)
و امروزه یکی از مراحل مهم و پر اهمیت در طراحی وب می باشد .
آموزش مقدماتی SEO جلسه اول
خوب شما کار طراحی سایتتان را به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به آن اندازه ای که انتظار دارید
بازدید کننده ندارید . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید
سایتتان کار نکرده اید . یعنی بهینه سازی موتور های جستجو یا همان SEO .
SEO چیست ؟
Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور های جستجو ) عبارت است
از مجموعه تکنیک ها و مهارت هایی که به یک سایت اجازه می دهد ترافیک و بازدید کننده های بیشتری از موتور های
جستجو نظیر Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشد .
SEO را می توان به دو محدوده اصلی تقسیم نمود :
۱- off-page SEO: کارهایی که به طور مستقل از وب سایت شما انجام می گیرد .
۲ – on-page SEO: کارهایی که وب سایت شما را تغییر می دهد تا رتبه بهتری را در موتور های جستجو بگیرید .
این آموزش هر دوی این محدوده ها را با جزئیات در بر می گیرد .
به یاد داشته باشید که یک سایت به طور کامل در موتور های جستجو بهینه نمی شود
مگر این که شما هر دو بخش off-page SEOو on-page SEOرا به کار بگیرید .
SEO چه چیزی نیست ؟
SEOخریدن لینک های اسپانسر شده و شماره یک در adwords ( سیستم تبلیغات گوگل)
و اظهار بر داشتن یک سایت درجه اول در گوگل نیست .
خریدن این گونه تبلیغات مربوط به SEM یا Search Engine Marketing می باشد
که به معنای سیستم بازاریابی موتور های جستجو می باشد و در این آموزش قرار نمی گیرد .
SEOبه معنای درجه اول بودن نام شرکت شما نمی باشد .
چه کسی از SEOاستفاده می کند ؟
اگر که سایتی در حال حاضر رتبه دهم را در جستجوی عبارت “چگونه تخم مرغ درست کنیم” را دارد ،
برای این که رتبه جستجوی این عبارت برای این سایت به یک بهبود یابد ، باید از SEOاستفاده کند .
از آنجا که موتور های جستجو در وب رایج و رایج تر شده اند تقریبا هر کسی که بخواهد در وب دیده شود
می تواند از مزایای SEOاستفاده کند .
بررسی کلمات کلیدی
قبل از این که شما بتوانید سایتتان را برای موتور های جستجو بهینه کنید ،
ابتدا باید بدانید که جه کلماتی را قرار است هدف گیری نمایید .
برای یک شروع خوب ۳ یا ۴ کلمه کلیدی را که دوست دارید
سایتتان برای آن ها رتبه خوبی کسب کند انتخاب نمایید . با قرار گرفتن این کلمات کلیدی در ذهنتان ،
شما می توانید هدف خود را این گونه مشخص کنید
که با جستجوی هر یک از این کلمات در گوگل ، سایت شما جزو ۱۰ نتیجه اول باشد .
(ما به گوگل اشاره می کنیم زیرا اگر شما بتوانید در گوگل رتبه خوبی بگیرید ، در دیگر موتور های جستجو هم رتبه خوبی خواهید گرفت .)
ین کلمات کلیدی هم می توانند عام و هم خاص باشند . اما ابتدا لازم است
تا قبل از انتخاب ، لیست ما را شامل طرفداران ومنتقدان هر کدام مطالعه نمایید .
کلمات کلیدی عام
یک کلمه کلیدی عام کلمه ای است که بسیاری از مردم برای آن جستجو می نمایند
زیرا آن ها ممکن است نظری مبهم و نامعلوم نسبت به چیزی که به دنبال آن هستند داشته باشند .
کلمات کلیدی عام بسیار کوتاه هستند و خیلی خاص نیستند ( به عنوان مثال کفش یا ورزش ) .
این کلمات کلیدی خیلی سخت می توانند در گوگل رتبه اول را کسب کنند زیرا تعداد بسیار زیادی وب سایت وجود دارند
که در آن ها مطالبی شامل این کلمات وجود دارد .
گرچه اگر شما بتوانید رتبه خوبی برای یک کلمه کلیدی عام به دست بیاورید ،
ترافیک بسیار بزرگی را برای سایت خود به دست می آورید.
خلاصه : سعی کنید که برای کلمات عام رتبه بیاورید ولی به آن به اندازه زمانی طولانی بها بدهید
ما به مبتدیان پیشنهاد می کنیم که یک کلمه کلیدی عام را انتخاب کنند
اگر که زمینه کاری آن ها خیلی رقابتی نیست .
کلمات کلیدی خاص :
کلماتی کلیدی خاص تشکیل شده از تعداد زیادی صفات و یا کلمات هستند
که جستجو را بسیار هدفمند می سازند . کسانی که این گونه جستجو ها را انجام می دهند
، دقیقا می دانند که چه می خواهند . (به عنوان مثال : کفش پاشنه بلند سیاه) .
این کلمات کم تر جنبه رقابتی دارند
و دستیابی به رتبه خوب در موتور های جستجو برای آن ها آسان تر است . جنبه منفی این است
که این گونه کلمات تعداد بسیار کم تری از جستجو را در ماه شامل می شوند .
به عبارت دیگر شما نیاز به تعداد بسیار زیادی از کلمات کلیدی خاص با رتبه یک دارید
تا برای شما ترافیکی معادل یک کلمه کلیدی عام را بیاورد .
خلاصه : به راحتی می توان برای کلمات کلیدی خاص رتبه های بسیار خوبی را بدست آورد
و ترافیک حاصل از آن بسیار هدفمند است . تنها جنبه منفی اینجاست که
بازدید کنندگان این گونه کلمات به مراتب کم تر هستند .
کلمات کلیدی منحصر به فرد و یا تجاری :
این ها کلماتی هستند که تنها به شرکت شما اختصاص دارند .
آن ها یکی از آسان ترین راه هایی هستد که می توانید
ترافیک جذب کنید .گرجه برخی از شرکت ها یک محصول جدید
را با نامی منحصر به فرد عرضه می کنند
طراحی سایت شخصی
ولی فراموش می کنند که کلمه کلیدی آن را در سایت خود بهبود ببخشند .
در این صورت رقیبان زیرک آن ها می توانند با آگاهی از SEO از فرصت استفاده کنند
و رتبه بالایی را برای این گونه کلمات کلیدی برای خود کسب نمایند .
اگر که شما یک نام تجاری و یا محصول معروف دارید ، خود را مطمئن سازید
که سایتتان برای این کلمات کلیدی رایگان بهینه شده است .
ابزارهای بررسی کلمات کلیدی :
ابزارهای بررسی کلمات کلیدی شامل ۲ بخش جادویی و یک بخش آمارگیری سخت می باشند .
جمع آوری یک لیست کوتاه :
برای اینکه بتوانید از تکنیک های بهینه سازی که آموزش می دهیم به خوبی استفاده نمایید ،
برای هر کدام از صفحات سایتتان بیش از دو تا سه کلمه کلیدی را نشانه نگیرید .
یکی از اشتباهات متداول مبتدیان SEO این است که برای هر صفحه
وحرف اخر
اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج به یک تبلیغ عالی برای کار خود دارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊