فرآیند طراحی وب سایت در ۷ گام ساده

فرآیند طراحی وب سایت در ۷ گام ساده

فرآیند طراحی وب سایت در ۷ گام ساده

فرآیند طراحی وب سایت در ۷ گام ساده

فرآیند طراحی وب سایت در ۷ گام ساده
فرآیند طراحی وب سایت در ۷ گام ساده

طراحی وب موضوع مهمی در بازار امروز است. امروز تصمیم گرفته ایم

روند طراحی وب سایت را در 7 مرحله ساده برای شما عزیزان توضیح دهیم.

طراحی یک سایت ممکن است ساده و حتی دو بعدی به نظر برسد ،

اما شما واقعاً نمی توانید پیچیدگی آن را نادیده بگیرید!

اگر به تازگی به طراحان وب پیوسته اید ، منظور ما این نیست که بگوییم شما کار سختی را پیش روی خود دارید ، بلکه باید بدانید که این شغل مانند هر شغل دیگری اصول خاص خود را دارد که باید دنبال کنید. ما این اصول را بطور کلی در زیر توضیح خواهیم داد ، سپس به عنوان نمونه ، یک به یک و در کل آنها ، توضیحاتی را در مورد بهترین توانایی و دانش خود خواهم نوشت ، که در صورت لزوم می توانید از آنها استفاده کنید:

7 مرحله ساده روند طراحی وب سایت

1- شناسایی هدف

اولین قدم و یکی از مهمترین مراحل این است که مشخص کنید هدف کلی شما یا مشتری شما در طراحی این سایت چیست و نیازهای شما چیست.

2- تعیین دامنه

وقتی هدف طراحی سایت را مشخص کردید ، می توانیم مرزهای خودمان را تعیین کنیم. به عنوان مثال ، چه صفحاتی برای سایت لازم است. یا چه ویژگی هایی را در سایت خود داریم.

3- نقشه سایت و قالب بندی سایت (سیم کشی) ……

یکی از مهمترین بخش ها نقشه سایت است. شاید فکر کنید این بخش

مربوط به سئو و نمایه سازی محتوا در موتورهای جستجو است ، اما با استفاده

از نقشه سایت سایت گرافیکی ، می توانید یک ساختار سلسله مراتبی

را برای سایت خود تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا بهتر تصور کنید.

سپس نوبت به سیم کشی و قالب بندی ظاهر سایت می رسد ، باید بدانید که هر آیتم باید در کجا قرار داشته باشد.

4- تولید محتوا

اکنون یک مرور کلی درباره سایت نهایی در نظر دارید. در این مرحله می توانید مطالب خود را تولید کرده و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید یا به طور خلاصه عملیات سئو را انجام دهید.

5- عناصر گرافیکی

در این مرحله ، ساختار کلی سایت خود را در اختیار دارید و حتی برخی از مطالب و مقالات خود را ایجاد کرده اید. یکی از مباحثی که به جذب و حفظ کاربر کمک می کند ظاهر و گرافیک کار است.

6- آزمون

این یکی از دردناک ترین مراحل در طراحی یا رمزگذاری اولیه است! زیرا در این مرحله با خطاهایی روبرو خواهید شد که ممکن است بسیار اندک باشد اما برای برطرف کردن آن زمان زیادی طول می کشد. خوشحال ترین لحظه ، لحظه ای است که هیچ گونه خطا و مشکلی وجود ندارد و مرحله آزمایش بدون هیچ مشکلی در این مرحله و حتی پس از شروع سایت مشاهده نمی شود.

7- اعدام

هنگامی که همه چیز به خوبی انجام شد و تمام مراحل سلامتی را طی کردید ، زمان اجرای آن و راه اندازی سایت است. پس از اجرای ، باید به تولید محتوای خود ادامه دهید و مراحل سئو را دنبال کنید (البته اگر سایت را برای خودتان طراحی کرده اید و نه برای مشتری!)

خوب ، اکنون اجازه دهید توضیحات کامل تری در مورد عناوین و مراحل ذکر شده در خدمت شما ارائه دهیم:

1- شناسایی هدف

تصور کنید که مشتری به سمت شما می آید و می خواهد سایتی طراحی کند.

بعضی اوقات کاربر حتی نمی داند چه می خواهد! او فقط به عنوان مثال فکر می کند

که من می خواهم یک سایتی کسب و کار را ارائه دهد. اما او نمی داند چه چیزی را در سایت قرار می دهد ، اما وقتی حداقل می داند کدام سایت را می خواهد ، هنوز جایی برای قند دارد! اما هدف چیز مهمی در تعیین دلیل و چرایی کاربر به سمت شما است. در اینجا نمونه هایی از سؤالات کلی که به ذهن شما خطور می کند وجود دارد و می توانید از مشتری سؤال کنید:

سایت برای چه کسی است؟ (مخاطب شما کیست؟)
منتظرند چه چیزی در سایت شما بیابند؟
آیا وب سایت شما دارای یک مارک اختصاصی است یا زیرمجموعه ای از مارک دیگر با برخی توضیحات؟
سایت های رقیب شما چیست؟ چه تفاوت هایی با آنها وجود دارد؟
اینها سؤالهای مهمی هستند که می توان از آنها سؤال کرد و جوابهای واضحی دریافت کرد. اگر پاسخ نه ، ممکن است ادامه کار دشوار باشد.

2- دامنه را تعریف کنید

این یکی از مهمترین یا شاید سخت ترین مراحل در اجرای یک پروژه طراحی

وب سایت است. مشتری با یک هدف در ذهن به ذهن متبادر می شود ،

اما در طی فرایند طراحی ، می توان آن هدف را گسترش داد ، هدایت کرد ،

تکامل یا موارد دیگری برای آن رخ داد! البته مورد بعدی که باید بدانید

اینست که شما تنها طراح و توسعه دهنده وب نیستید ، دقیقاً همانگونه که برنامه های وب ، ایمیل و اعلان ها محدود به یک نیستند.

در تصویر زیر یک نمودار نزدیک به شما نشان داده ایم که عملکردهایی را که طی هفته های مختلف (از هفته اول تا 23) برای روند طراحی وب سایت انجام خواهد شد ، توصیف می کند.

فرآیند طراحی وب در 7 گام ساده

این نمودار که به نمودار گانت نیز معروف است به عنوان یک تایم لاین دقیق به همراه جزئیات میباشد که میتوانید خط مرگ هر قسمت از جزئیات کار مربوط به مراحل انجام پروژه را مشخص و با آن آشنا شد . این مورد در انجام قرارداد های بین خود و مشتری میتواند تاثیر گذار باشد .

۳- نقشه سایت و قالب بندی (سیم کشی) سایت

به تصویر زیر نگاه کنید :

 

فرآیند طراحی وب در 7 گام ساده

تصویر بالا نمونه ای از نقشه سایت است. با استفاده از این نقشه سایت با اسکلت سایت مورد نظر برای طراحی شما آشنا می شوید. به عنوان مثال ، سایت شما شامل 4 بخش اطلاعات در مورد ما ، مخاطبین ، پیوندها و گالری ها است که از این 4 بخش شامل سه دسته عکاسی ، هنر و سایر موارد است. با استفاده از این نقشه سایت می توانید به راحتی ارتباط بین صفحات مختلف را مشاهده کنید. مرحله بعدی در این بخش بخش سیم کشی و قالب بندی سایت است. البته این نامی است که ما به آن دادیم. این بخش جایی است که عناصر گرافیکی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. دقیقاً همان کارهایی که هنگام طراحی یک مدل و پرونده اصلی PSD آن انجام می دهید.

در ابتدا می توانید نقشه خود را با قلم و کاغذ بکشید و آن را به سیستم منتقل کنید

۴- تولید محتوا

بر کسی پوشیده نیست که تولید محتوا چه اهمیت و ارزشی دارد . از همان ابتدا باید کلمه کلیدی مناسب برای خود انتخاب کرده و سپس بر اساس همان کلمه و تمرکزی که بر روی آن داشته به سراغ ایجاد محتوا بروید . البته این مورد پس از اجرای سایت نیز ادامه خواهد داشت اما انتخاب کلمه کلیدی اولیه در همان مراحل ابتدایی طراحی باید صورت گیرد .

۵- عناصر گرافیکی

پس از ایجاد ساختار اولیه سایت نوبت به پیدا کردن و یا طراحی عناصر گرافیکی برای رنگ و بو

بخشیدن به سایت میباشد . در این مرحله نوبت به انتخاب رنگ ، برند ، طراحی اشکال و سایر موارد میباشد .

سایت هایی وجود دارند که میتوانید از آنها جهت پیدا کردن عناصر مناسب در سایت خود استفاده کنید . محتواهای گرافیکی به عنوان افزایش دهنده نرخ کلیک کاربر ، بازدید و اشتراک گذاری شناخته میشود . پس سعی کنید از این گونه محتوا بهترین و بیشترین استفاده را ببرید .

۶- تست

فکر نمیکنم نیاز به توضیح بیشتری درباره این مورد باشد . همگی شما این مرحله را میشناسید و با آن سر و کار داشته اید . به هر حال قبل از اجرا و نهایی شدن پروژه باید بتوانید از صحت عملکرد سایت طراحی شده توسط خودتان اطمینان کامل حاصل کنید . زیرا اگر پروژه قرار باشد به مشتری تحویل داده باشد با بروز خطاهای مختلف در حین کار کردن ، ارزش کاری شما به پایان خواهد رسید . تست اولیه این است که شما بررسی کنید که تمامی لینک های سایت در حال کار کردن و ۱۰۰% سالم باشد . خطاهای سایت ممکن است حاصل اشتباهات کوچک در کدهای نوشته شده باشد . با تست و بررسی میتوانید این خطاها را شناسایی و آن ها را رفع کنید .

۷- اجرا

اکنون زمان جالب ترین و مورد علاقه ترین قسمت است. بخشی که می تواند

نفس را در سینه نگه دارد و گاهی اوقات اشک شوق را در چشمان خالق

جمع می کند! بعد از اتمام مراحل طراحی سایت طولانی و طی 6 مرحله

طی کرده و هرکدام از آنها را طی کرده اید ، به مرحله آخر رسیده اید و

می توانید سایت را در دامنه مشتری نهایی و پیاده سازی کنید. البته نباید انتظار داشت که همه چیز در ابتدای این مرحله به خوبی پیش برود. ممکن است عناصر سایت رفع شوند. بنابراین اگر در این مرحله مشکلی دارید ، نگران نباشید و دلسرد نشوید.

طراحی وب یک مشکل بزرگ است. در هر مرحله باید مراقب باشید. انتخاب و پیدا کردن موارد و قرار دادن آنها در مکان مناسب ، انتخاب یک قلم ، رنگ از عوامل مؤثر در طراحی سایت است. در این مقاله ما در 7 مرحله ساده ، مراحل طراحی وب سایت را برای شما در نظر گرفته ایم. امیدوارم بتوانم یک نکته کوچک به بار علمی شما اضافه کنم. اگر نظرات خود را با ما در میان بگذارید ، بسیار خوشحال می شوم.

فرآیند طراحی وب سایت در ۷ گام ساده

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

اشتراک گذاری

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x