چطور یک محتوا بنویسیم؟ – راهنمای جامع نوشتن محتوا

چطور یک محتوا بنویسیم؟ – راهنمای جامع نوشتن محتوا

چطور یک محتوا بنویسیم؟ – راهنمای جامع نوشتن محتوا

چطور یک محتوا بنویسیم؟ – راهنمای جامع نوشتن محتوا
چطور یک محتوا بنویسیم؟ – راهنمای جامع نوشتن محتوا

“فقط اگر چیزی برای گفتن دارید ، آن را بنویسید!” اسکات فیتزجرالد (رمان نویس آمریکایی)

وقتی صحبت از وبلاگ نویسی می شود ، لازم نیست که شما نویسنده بزرگی مثل فیتزجرالد یا

حتی یک نویسنده حرفه ای باشید! هنگامی که به یک موضوع خاص از دانش مورد نظر خود رسیده باشید ، کافی است که آن را بیان کنید.

برای هر مقاله ای که می خواهید در وبلاگ خود بنویسید ، چندین گزینه برای پیشرفت دارید. خود را به عنوان یک متخصص در یک زمینه خاص ، برای تبلیغ برند خود ، ایجاد محتوا برای سئو ، برای یافتن بهتر مخاطبان خود معرفی کنید.

قبل از شروع به نوشتن مقاله ، باید مکانی برای نوشتن داشته باشید. (یک وبلاگ یا یک سایت شخصی) بنابراین نوشتن را شروع کنید! برای کشف اصول مقاله نویسی به ما بپیوندید.

چطور یک متن برای انتشار در بلاگ‌مان بنویسیم

با دنبال‌کردن مراحل زیر، خوانندگان‌ خود را شیفته‌ی متن عالی‌تان کنید:

1.مخاطب هدف و جامعه خود را مشخص کنید.

2.مبحث جالبی را برای نوشتن درباره آن انتخاب کنید.

3.موضوع را با کلمات کلیدی مناسب محبوب تر کنید.

4.موضوع را عمیق تر کرده و آن را به خوبی توضیح دهید.

5.خواننده را با یک تیتر جالب به ذهن خود بیاورید.

6.یک لیست منظم برای متن خود تهیه کنید.

7.محتوای جذاب و جذاب را ارائه دهید.

8.عکس های مرتبط با موضوع را با دقت سازماندهی کنید.

9.نحوه ردیابی محتوا یا محصولات را تعیین کنید

10.اصول ارجاع به محتوا را دنبال کنید تا متن شما در نتایج موتور جستجو بالاتر از سایرین باشد.

11.مطالبی را که می نویسید بررسی کنید.

12.متن نهایی را تهیه کنید.

1. مشخص کردن دایره‌ی مخاطبان‌ و جامعه‌ی هدف

شما نباید بی هدف یا کورکورانه بنویسید. شما سعی می کنید چیزهای جالب و جذاب

را به مردم بگویید ، اما چه کسی؟ آنها به چه چیزی علاقه دارند؟ قبل از اینکه هر

چیزی را بگویید ، باید پاسخ این سؤالات را پیدا کنید.

به عنوان مثال ، اگر یک شیرینی فروشی و شیرینی فروشی دارید ، می توانید

مخاطبان خود و جامعه خود را بدون توجه به اینکه میزبان مهمانی است ، هدف

قرار دهید. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ برای موفقیت در یک تجارت

وابسته به شانس بیشتری نیاز دارید.

با داشتن اطلاعات عمیق و عمیق ، درک کاملی از جامعه هدف خود خواهید

داشت و در شناسایی محتوای مناسب برای آن مشکلی نخواهید داشت.

audience

۲. انتخاب موضوع مناسب برای متنی که می‌نویسید

عوامل بسیاری، فرآیند انتخاب مقاله را پیچیده می‌کند. به مثال تجارت شیرینی‌پزی باز‌گردیم؛ فرض کنید تصمیم گرفته‌اید درباره‌ی کلوچه‌های شکلاتی بنویسید. شروع خوبی است اما نکات فراتر دیگری هم باید درنظر بگیرید. باید قالب و فرمتی مشابه لیست پیشرو برای موضوع انتخاب کنید:

نحوه و چگونگی نشان دادن: نحوه پخت کوکی های شکلات ، راهنمای مرحله به مرحله

لیست انتخاب شده: بهترین راه ها برای پختن شیرینی های شکلاتی

توصیه ها: نحوه پخت کوکی های شکلات خانگی بسیار شیرین

روش معرفی: شیرینی های مخصوص شکلات ، بدون پخت

موضوعات داغ: بهترین دستور العمل کوکی شکلاتی برای سال 1998

بروزرسانی تجاری: رونمایی از جدیدترین مجموعه کوکی های شکلات با نام تجاری ما

برای انتخاب موضوع متن و ایده آل کردن ساختار آنها با توجه به شرایط ، از این الگوهای کلی ایده بگیرید.

۳. انتخاب کلید‌واژه مناسب به‌منظور افزایش مخاطبین

پس از انتخاب هدف و جهت متن ، نتایج موتور جستجو عامل دیگری در

موفقیت انتشار است. هرچه نتایج جستجوی شما بالاتر باشد ، افراد بیشتری به

متن شما نگاه می کنند. این تنها با انتخاب کلید واژه مناسب امکان پذیر است.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب حیاتی ترین بخش محتوای وبلاگ سئو است. با این کار ،

نکات مهم انتشار را برای دریافت در صفحه جستجوی Google برجسته می کنید.

کلمات کلیدی جمله های کوتاهی مانند “دستور العمل کوکی شکلات” یا “مواد تشکیل

دهنده کوکی شکلات” هستند. کلماتی که شما برای نوشتن متن استفاده می کنید

باید کاملاً بر اساس کلمات کلیدی شما انتخاب شده باشد.

۴. عمیق شدن در موضوع مورد بحث

اکنون بسته به موضوع و اصول سئو ، محتوای مناسب ، متن و

کلمات کلیدی را برای موتورهای جستجو انتخاب کرده اید. اما هنوز

چیزهایی وجود دارد که باید هنگام نوشتن زیرنویس به خاطر بسپارید تا اولین انتخاب در صفحات جستجو باشد.

ترکیب نتایج تحقیق خود با دانش خود در مورد موضوع به شما در نوشتن مقاله های کامل کمک می کند. در این حالت ، گوگل به شما پاداش می دهد ، مشتریان از شما تشکر می کنند و شما بسیار باهوش خواهید بود.

۵. تیتر جذاب، عامل جذب خوانندگان

همه ما اصطلاح “هیچ چیزی را از نظر ظاهری قضاوت نکنید” شنیده ایم ،

اما متأسفانه هنوز هم بسیاری این کار را می کنند. مخصوصاً وقتی به عناوین توجه می کنند.

بنابراین برای وسوسه خوانندگان ، شما باید با یک تیتر جالب شروع کنید تا شانس خود را برای باز کردن مقاله و خواندن ادامه آن افزایش دهید.

عنوان باید خواننده را به مطالب زیادی جلب کند. با تحریک اشتیاق ، احساسات ، هیجان و یا حتی توصیف صادقانه ، می توان عنوان جالبی نوشت.

۶. فهرست بندی صحیح مطالب

پس از انجام مراحل قبلی ، نوبت به ایجاد الگویی برای محتوا رسیده است.

این ابتدا به درک بهتر ساختار متن و نحوه نگارش آن کمک می کند.

با موارد زیر شروع کنید. آنها مؤلفه های اصلی پیام شما هستند و در تقسیم متن به بخش های

قابل درک کوچک بسیار مفید خواهند بود. حتماً هنگام نوشتن موارد زیر این را به خاطر بسپارید.

آنها باید مختصر و مفید باشند. اگر در حال نوشتن راهنمای گام به گام هستید ، ابتدا طبق مراحل

شکلات کوکی شکلات ، تمام مراحل را به روشنی توضیح دهید:

1. مواد لازم را آماده کنید ،

2. مواد لازم را برای تهیه خمیر و… مخلوط کنید.

اگرچه این یک پیش نویس است ، اما شامل کلیدهای موفقیت در نوشتن است و شما باید در پایان آن را پوشش دهید. در واقع ، هنگامی که خوانندگان مطالب را تماشا می کنند ، پس از عناوین ، محتوای زیر در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این ، در فرایند فهرست نویسی ، می توانید نکات برجسته را به هر بخش اضافه کنید و آنها را در قسمت اولیه وارد کنید. از این طریق چارچوب مناسبی برای نوشتن ایده ها بدست می آورید.

۷. نوشتن محتوا‌ی جذاب

پس از طی مراحل قبلی، وقت آن رسیده که تایپ مطالب را آغاز کنید.

شما به بخش معرفی آغازین و بدنه اصلی برای متن‌تان نیاز دارید.

ابتدا به سراغ پاراگراف معرفی آغازین می‌رویم. در جملات آغازین مقاله، باید تمام مهارت‌های خود را به‌کار بگیرید تا توجه مخاطبین جلب شود. می‌توانید با نقل‌قول یا آمار مرتبط به بحث، گفتن داستانی کوتاه و یا بازگوئی حقایق جذاب، شروع مطلب را آغاز کنید. سپس فضایی به خلاصه مختصری از آنچه در ادامه در بدنه‌ی اصلی متن خواهید‌گفت، اختصاص دهید. با این‌روش، عاملی برای ادامه دادن مطلب برای مخاطبین ساخته‌اید.

پس از انجام دو مرحله‌ی گذشته، شروع به نوشتن بدنه‌ی اصلی متن کنید. تمام اطلاعات زیرمطالب، جزء بدنه‌ی اصلی متن محسوب می‌شوند. بدنه‌ی اصلی مکانی است که شما اطلاعات خودتان (تجریبیات) و اطلاعاتی که با تحقیق کسب کرده‌اید، به اشتراک و دید‌عموم می‌گذارید. سعی کنید ساده، سرراست و جذاب بنویسید؛ از کلی گویی و صرفاً بازگوئی سطحی مفاهیم، بدون بسط و تشریح آن‌ها، دوری کنید.

اگرچه همیشه بدان نیاز نیست، اما بخش نتیجه‌گیری خصوصا زمانی‌که داستانی را بازگو می‌کنید یا مقاله‌ای جامع و گسترده می‌نویسید، بسیار مفید خواهد بود. برای این بخش می‌توانید نتیجه ایده‌ها را در لیست کوتاهی خلاصه‌وار برجسته بنویسید یا صرفاً در چندین جمله آن‌ها را بیان کنید. اصلاً تفاوتی نمی‌کنید که از کدام یک از این روش‌ها استفاده می کنید، فقط مطمئن شوید کاملاً  گیرا متن را به پایان رساندید.

۸. انتخاب عکس‌های مناسب و مرتبط به متن

برای بهبود مهارت های وبلاگ نویسی و نمایش آنها ، از چند عکس عالی استفاده کنید که به خوانندگان در درک متن کمک می کند. همچنین یک عکس واحد را به عنوان اولین عکس از آیتم انتخاب کنید تا اولین چیزی باشد که چشم مخاطب را به خود جلب می کند. توجه داشته باشید که عکس ها باید در انتقال معنی مقاله کمک کنند و آن را مفید بدانند ، نه برای دکوراسیون! از استفاده غیر منطقی و نامناسب عکس ها در متن خودداری کنید.

اگر سیستم وبلاگ یا سایت شخصی شما از یک گالری برای جمع آوری مجموعه عکس ها پشتیبانی می کند ، حتما از این ویژگی برای افزایش جذابیت مقاله استفاده کنید.

۹. تعیین روش پیگیری مطالب یا محصولات

حداقل یک روش صریح و واضح برای چگونگی پیگیری مطالب وبلاگ‌تان معین کنید. این روش یک عمر حیاتی در بحث‌های برندینگ و تیلیغات است. باید روش (های) مؤثر و واضحی برای ارتباط مخاطب یا مشتری درنظر بگیرید. قراردادن دکمه‌ی «به لیست ایمیل ما بپیوندید تا از اخبار/مطالب/محصولات جدید مطلع شوید»، «به بخش فروشگاه وارد شوید» و یا «ساخت وبسایت رویایی‌تان را به ما بسپارید» مثال‌هایی از این دست هستند.

۱۰. رعایت اصول سئو محتوا برای جایگیری بهتر در نتایج موتور‌های جست‌و‌جو

یک استراتژی سئو با محتوای جدی با استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی به عنوان

مؤلفه های اساسی اصول SEO داشته باشید. ما در بخش 3 این مقاله با جزئیات توضیح دادیم که چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنید. برای به دست آوردن بلاگ و پست هایی که در نتایج موتور جستجو بالاتر نوشتید ، به وقت و تلاش بیشتری نیاز دارید. سئو محتوا با انتخاب کلمه کلیدی صحیح اما قوی برای پیامی که می نویسید شروع می شود. فرض کنید کلمه کلیدی “سبک پخت شیرینی شکلات” را انتخاب کرده اید؛ از همان جمله در عنوان مقاله ، آدرس و توضیحات استفاده کنید. همچنین از SEO استفاده کنید تا به شما در جایگزینی متن با عکس کمک کند. می توانید تکنیک های دیگری را برای بهبود سئو خود و افزایش سرعت و کارایی وبلاگ خود بیاموزید.

seo-and-content-marketing

۱۱. بررسی محتوا

تا این مرحله، کار های دشواری برای ساختن یک پست جذاب انجام دادید. آخرین چیزی که باید به آن توجه کنید، اشتباهات دستور‌زبانی و محتوای نامناسب و غیرحرفه‌ای است. با بررسی دوباره متن نوشته، از اینگونه اشتباهات جلوگیری کنید.

برای این منظور، از دوست یا همکار خود کمک بخواهید. از آن‌ها بخواهید با مطالعه متن، اشتباهات آن را گوشزد کنند. مسلماً کیفیت اهمیت بسیار بیشتری نسبت به کمیت در جذب مخاطب دارد، پس به کیفیت و بی‌اشتباه بودن مطالب بسیار اهمیت دهید. پس از رفع اشتباهات، متن شما آماده انتشار برای عموم است و می‌توانید با خیالی آسوده دکمه «انتشار مطلب» را بفشارید.

۱۲. گسترش و تبلیغ مقاله نهایی

وبلاگ خود را ارسال کنید ، اما این بدان معنا نیست که مخاطبان به طور خودکار آن را ببینند! قدم بعدی این است که در مورد بهترین راه ها برای نمایش مطالب خود فکر کنید: بازاریابی از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی.

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از متداول ترین راه های جذب مخاطب است ، اما اغلب مورد غفلت واقع می شود. به راحتی می توانید برای اهداف بازاریابی ایمیل بفرستید ، شخصی سازی ، شخصی سازی و تبلیغ کنید. ابزارهای موجود به شما امکان می دهد از الگوی آماده استفاده استفاده کنید یا خودتان آن را از ابتدا طراحی کنید ، لیستی از مخاطبین را به سرعت کامپایل کنید ، همچنین پیام های الکترونیکی را دنبال کنید و غیره.

علاوه بر ایمیل ، مانورپذیری عالی در شبکه های اجتماعی بدون شک مهمترین است. شما بدون کمک شبکه های اجتماعی نمی توانید یک استراتژی خوب تجاری پیدا کنید.

چطور یک محتوا بنویسیم؟ – راهنمای جامع نوشتن محتوا

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

Plus laptop device
طراحی سایت شکیل