چگونه اولین مشتری را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کنم؟
موفقیت هر مشاغل به مشتریان وفادار بستگی دارد و اعتماد مشتریان جدید
را جلب می کند. این امر در فروشگاه های آنلاین اهمیت مضاعف دارد.
از آنجا که مشتری شما برای خرید محصولی به اعتماد و صداقت شما بستگی دارد که قبل
از دریافت آن قادر به لمس آن نیست و فقط آن را از بین چند عکس انتخاب می کنید.
اگر او بتواند بدون هیچ تأخیری همان محصول را از بازار دریافت ، دریافت و استفاده کند ،
پس یکی از مشکلات فروشگاه های آنلاین جذب و اعتماد مشتریان است.
برای این منظور ، راه حل هایی با استفاده از آنها وجود دارد ، می توانید اعتماد بین مشتریان
قدیمی و جدید را افزایش دهید ، یعنی:
• سئو
موثرترین روش برای جذب مشتری آنلاین ، بهبود وب سایت گوگل است و با انجام این
کار می تواند بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.
• شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی امروزه یکی از محبوب ترین کاربران است ،
بنابراین می توانید بیشترین تعداد مشتری را جذب کنید.
تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد صفحه برای خود و به اشتراک گذاری اطلاعات
در مورد این شبکه ها در زمینه تخصص شما است.
برای صفحه خود برای وب سایت خود بنری طراحی کنید.
• شعارهای تبلیغاتی
شعارهای تبلیغاتی یکی از راههای آشنایی بیشتر مخاطبان شما با محصولات و خدمات شماست.
به طوری که مصرف کنندگان بیشتری بتوانند از محصولات برند شما استفاده کنند.
شعارهای تبلیغاتی برای استفاده در صفحات وب و متن تبلیغ یک کار حرفه ای است.
شعارهای تبلیغاتی از جمله عناوین مقاله یا عناوین خبری باید مخاطب یا مشتری بالقوه را به خود جلب کند.
جذابیت شعارهای تبلیغاتی برای افزایش فروش کافی نیست.
نوشتن حرفه ای ، خلاقیت ، رنگ آمیزی و لعاب کاری همان چیزی است که هدف آن جذب ،
حفظ و افزایش تعداد مراجعان به عنوان شغل حرفه ای است.
• صفحات را درج کنید تا با ما ارتباط برقرار کنیم و چه کسی هستیم
در وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود ، حتماً صفحه ای به نام “با ما تماس بگیرید”
که حاوی اطلاعات تماس مانند تلفن ، ایمیل ، صفحات اجتماعی است ، در صورت وجود ،
اطلاعات مربوط به مکان ، آدرس شرکت یا دفتر خود و حتی یک ترسیم محل کار خود را قرار دهید.
همچنین ، صفحه ای به نام About Us قرار دهید که اطلاعات کاملی و جامع در مورد شغل
و خودتان و اینکه چرا مشتریان باید به شما اعتماد کنند ، فراهم می کند.
این صفحه می تواند یک صفحه اعتماد باشد.
این دو صفحه در بین کاربران بسیار پرطرفدار بوده و آنها را جذب می کند.
• هیچ پیوند بدی وجود ندارد
پیوند شکسته یا شکسته به این معنی است که وقتی مشتری روی این لینک
در سایت شما کلیک کند خطایی رخ می دهد.
شما باید تمام پیوندها را در صفحه خود بررسی کنید که مشکل ساز نیستند
زیرا این باعث می شود مشتری به شما اعتماد نکند.
پشتیبانی 24 ساعته
یکی از کارهایی که شما برای جلب اعتماد مشتری فروشگاه آنلاین خود باید انجام دهید ،
پاسخگویی به ایمیل ها و پیام هایی است که روزانه مشتریان برای شما ارسال می کنند.
پاسخ دیرهنگام شما به پیام یا ایمیل مشتری ممکن است شما را از خرید منحرف کند.
همچنین شما باید از لحظه سفارش کالا تا زمان تحویل کالا از مشتری خود پشتیبانی کرده و از مراحل کار او را مطلع کنید.
• تبلیغات بنرها
بنرهای نمایش در وب سایت های مرتبط با کار و موضوع می توانند ترافیک
سایت شما را افزایش داده و در نهایت فروش شما را افزایش دهند.
اگر تبلیغات بنر شما به درستی و با اصول طراحی شده است و همچنین به صفحه
فرود مناسب برای کاربر فکر می کنید ، می توانید بازده خوبی بدست آورید.
• با ارتقاء کیفیت محتوای سایت ، رفت و آمد بیشتری به سایت خود داشته باشید.
نه موتورهای جستجو و نه بازدید کنندگان سایت نمی توانند در برابر محتوای با کیفیت بالا مقاومت کنند.
محتوای شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا بازدید کننده را به خود جلب کند.
در زیر نمونه هایی از مطالب با کیفیت بالا را مشاهده می کنید.
پست های وبلاگ:
نوشتن آگهی های جذاب می تواند توجه مشتری را به فروشگاه اینترنتی شما جلب کند.
محتوای ماهرانه می تواند ایده خوبی در مورد نحوه کار فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.
ارسال های جالب باعث می شود بسیاری از مشتریان به طور مداوم از وب سایت فروشگاه شما بازدید کنند.
فیلم های:
با استفاده از فیلم های مناسب ، می توانید مشتریان زیادی را به فروشگاه آنلاین خود جذب
کرده و تجربه خرید لذت بخش تری را برای آنها رقم بزنید.
از فیلم ها می توان برای تبلیغ محصولات و آموزش استفاده کرد.
استفاده از کلیپ های ویدیویی برای ارائه و نمایش محصولات می تواند شما را از سایر رقبا جدا کند.
اگر دو وب سایت همان محصول را بفروشند ، اما یکی از این ویدئو برای تبلیغ محصول
و ارائه مشخصات آن استفاده کند ، فرصت بهتری برای جذب مشتری خواهد داشت.
انتشار اخبار محصولات:
یکی دیگر از راه های موثر برای جذب بازدید کنندگان جدید ، استفاده از اخبار مربوط
به بازار در مورد محصولاتی است که شما در آن کار می کنید.
با به روزرسانی مداوم اخبار سایت خود ، شما مشتریان را تشویق می کنید دوباره از سایت
شما بازدید کنند ، تا بتوانید از فروش بیشتر اطمینان حاصل کنید.
• از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
این خبر خوب برای شما است که مشتریان در رسانه های اجتماعی فعال باشند ،
بنابراین ایده خوبی است که در اسرع وقت به آنها بپیوندید.
شبکه های اجتماعی ارتباط با مشتریان را تسهیل می کنند.
با معرفی محصولات خود در شبکه های اجتماعی ، می توانید بسیاری از مشتریان جدید
را برای خرید از فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.
حتی امروز ، در فروشگاه های اینترنتی و مارک تجاری خود در شبکه های اجتماعی
محبوب مانند Twitter ، Facebook ، Pinterest و LinkedIn باز کنید.
با استفاده از این شبکه ها ، شما در آینده می توانید ارتباط نزدیک تری با مشتریان خود داشته
باشید و آنها را از آخرین محصولات و خدمات خود مطلع کنید.
استفاده صحیح از رسانه های اجتماعی بازدید کنندگان و خوانندگان سایت را به مشتری های
منظم فروشگاه آنلاین شما تبدیل می کند.
برقراری روابط طولانی مدت.
مشتری در اولین ملاقات با شما معامله ای انجام نخواهد داد ،
اما می توانید یک مکانیزم تماس با او برقرار کنید.
به عبارت دیگر ، شما بعد از اولین بار مشتری را ترک نمی کنید ،
بلکه با او ارتباط برقرار می کنید و او را تنها نمی گذارید.
به عنوان یک قاعده ، به احتمال زیاد افرادی که شما می شناسید ،
بیشتر از افراد غریبه و دیگران خریداری می کنند.
البته فراموش نکنید که نمی توانید برنامه ریزی کنید که کل مکانیسم را به صورت
خودکار اجرا کنید ، اما می توانید برای آن برنامه ریزی کنید تا روند بدون نقص پیش برود.
• امکان ضبط نظرات:
همچنین می توانید در صفحه فروشگاه خود فضایی بدست آورید که افراد بتوانند
درباره کیفیت محصولات و خدمات شما اظهار نظر کنند.
حال اگر این نظرات مثبت باشد ، مشتریان جدید بیشتری را به خود جلب می کند و با انجام این کار ،
اعتماد مشتری را جلب خواهید کرد.
بازاریابی ایمیل (بازاریابی ایمیل)
آخرین راه جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی ، بازاریابی از طریق ایمیل است ، اما هرگز آن را دست کم نگیرید.
براساس یک مطالعه ، 54٪ از افراد نسبت به شرکتهایی که ایمیل دریافت می کنند ،
نگرش مثبت تری دارند که این مهمتر از 71٪ پاسخ دهندگان ایمیل هنگام خرید ایمیل برای اولین
بار است. به یاد داشته باشید که دریافت کرده اید.
همه اینها گواه اهمیت بازاریابی ایمیل است. اما تو چی کار می کنی؟
در اینجا چند روش معمول برای خرید موفقیت آمیز آورده شده است:
ایمیل در مورد محصولات جدید خود.
با پیشنهادات ویژه فروش و تخفیف برای کاربران ایمیل ارسال کنید.
بعد از خرید با موضوع محصولات مشابه یا محصولات پیشنهادی ایمیل ارسال کنید و مشتریان را به خرید بعدی علاقه مند کنید.
ایمیل هایی را برای مشتریانی ارسال کنید که مدتی از سایت شما بازدید نکرده اند و در مورد تخفیف های خود به آنها بگویید.
اطلاعات مربوط به محصولات خود را به مشتریان خود ارسال کنید و آنها را مجبور به بازدید از سایت خود کنید.
می بینید ، لازم نیست کارهای زیادی برای جذب مشتری انجام دهید ، اما باید خلاق باشید و بدانید از کدام کانال استفاده کنید.
اکنون این دانش را دارید ، سپس از آن استفاده کنید و قدمی در جهت توسعه فروشگاه اینترنتی خود بردارید. جذاب و درخشان باشید.
• سه نوع مختلف از خریداران را درک کنید!
بله ، انواع مختلفی از خریداران وجود دارد.
تحقیقات در مورد رفتار مصرف کننده نشان داده است که آنها با توجه به “میزان فشار”
که هنگام خرید با آنها مواجه می شوند ، به سه دسته مختلف تقسیم می شوند.
مهم نیست که تجارت شما چیست ، به هر حال باید با این سه نوع خریدار برخورد کنید.
اما قبل از بحث در مورد این ، اجازه دهید من یک چیز جالب را برای شما تعریف کنم.
دانشمندان علوم اعصاب ، الگوی خرید انسان را به عنوان روشی با دستورالعمل
“صرف مقدار زیادی برای ناراحتی” می شناسند!
بنابراین ، آشنایی با ناراحتی های مختلف در سه دسته مختلف مشتری ، برای افزایش تعداد پیشروها بسیار مهم است.
چگونه اولین مشتری را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کنم؟
و حرف آخر
اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج به یک تبلیغ عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊