چگونه لندینگ پیج مناسب طراحی کنیم؟

چگونه لندینگ پیج مناسب طراحی کنیم؟

چگونه لندینگ پیج مناسب طراحی کنیم؟

چگونه لندینگ پیج مناسب طراحی کنیم؟

چگونه لندینگ پیج مناسب طراحی کنیم؟

یکی از مهمترین عناصر در طراحی وب سایت ، به ویژه برای وب سایت هایی که اقدام به

فروش و تجارت می کنند ، به صفحه فرود ، صفحه فرود یا صفحه فرود

گفته می شود. اگر در دنیای دیجیتال فعال هستید ، احتمالاً این اسم را شنیده اید و

آن را با صفحات مختلف از دست داده اید. صفحاتی که می توانند کمپین های بازاریابی

دیجیتال را موفق یا نابود کنند! در این مقاله به بررسی این عنصر مهم می پردازم و

در آخر راه هایی را برای افزایش نرخ تبدیل از طریق صفحه فرود پیشنهاد می کنم.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

در این باره بحث های زیادی وجود دارد و نظرات متفاوت است ، اما هنگام جمع بندی همه بیانیه ها ما به دو عامل مهم می رسیم:

این صفحه برای اهداف بازاریابی طراحی شده است.

کمپین های تبلیغاتی ، بنرها ، گزارش ها و غیره باعث جذب عموم مردم در این صفحه می شود.

به تبلیغات بنری که در وب سایت های مختلف مشاهده می کنید فکر کنید. تعداد آنها بسیار زیاد است! با کلیک کردن روی یکی از آنها ، به صفحه تغییر مسیر بنام صفحه فرود دسترسی پیدا می کنید. این صفحه در اصل برای تشویق شما به خرید یک محصول یا دریافت خدمات طراحی شده است. حالت دیگری وجود دارد که در آن صفحه به طور خودکار چیزی ارائه نمی شود و هدف آن تشویق عموم مردم به بازدید از صفحات مختلف سایت است. توجه داشته باشید که صاحبان سایت فقط روی تبلیغات متمرکز نمی شوند. آنها با ایجاد لینک ها و سایر نکات مربوط به سئو ، سعی می کنند قدرت صفحه فرود را افزایش داده و آن را در صدر نتایج موتور جستجو قرار دهند.

انواع لندینگ پیج

با کلیک روی آگهی های مختلف بنر ، متوجه می شویم که صفحات فرود متفاوت است. برخی از تبلیغات ما را به صفحه اصلی وب سایت می برند و برخی دیگر ما را به صفحه خاصی سوق می دهند. در بعضی موارد ، برای خرید یک محصول یا دریافت اطلاعات دیگر ، باید روی لینک ها کلیک کرده و صفحات دیگر را وارد کنیم و در برخی از آنها به شکلی برخورد می کنیم که از ما اطلاعات می خواهد. هر یک از این صفحات نوعی فرود است که در زیر ارائه خواهیم کرد.

صفحه لندینگ Click Through

این نوع صفحه فرود با دکمه های Call to Action بازدید کننده را به سمت سایر

صفحات هدایت می کند. در حقیقت ، صاحبان وب سایت در حال بررسی بازاریابی

پنل هستند و سعی می کنند تا عموم مردم را در این روند درگیر کنند. این صفحه ،

که عمدتاً محصول یا خدمات را ارائه می دهد ، باید قانع کننده

باشد و روند تصمیم گیری بازدید کننده را تسریع کند.

تصور کنید که به دنبال فرهنگ لغت در وب سایت هستید. در گوشه و

کنار شما تبلیغات بنری مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها چشم شما

را به خود جلب می کند. برای دسترسی به وب سایت یکی از مارک های

معروف ، روی یک نوع رژ لب تبلیغ می کنید. در این صفحه توضیحی از محصول را

مشاهده می کنید و به فروشگاه سایت هدایت می شوید. اگر تصمیم دارید که

این محصول را بر اساس همین صفحه و توضیحات آن

خریداری کنید ، Landing Page موفقیت خواهد داشت.

در بعضی موارد ، هدف فقط خرید یک محصول نیست. در مثال قبلی ، صفحه ممکن است

دارای مقالاتی در مورد انواع مختلف رژ لب و توضیحی در مورد نحوه

استفاده از آنها و ویژگی ها و ویژگی های هر یک باشد. در این حالت ، هدف طراحان صفحه این است که وبلاگ خود را به شما ارائه دهند و در عین حال محصولات خود را به شما ارائه دهند. اگر به مطالب موجود در این صفحه علاقه مند هستید ، احتمالاً می توانید سایر پست های وبلاگ را بررسی کنید و شاید به مخاطب عادی آنها تبدیل شوید. در عین حال ، محصولات آرایشی مختلفی را مشاهده کرده اید و احتمالاً برای خرید برخی از آنها ترغیب می شوید. این وب سایت ابتدا می خواهد تبدیل به یک مرجع مشهور در زمینه کالاهای آرایشی و بهداشتی شود ، تا جایگاه برند خود را در ذهن عموم ثبت کند و از این طریق محصولات خود را بفروشد.

صفحه لندینگ Lead Generation

این مدل کمتر استفاده می شود. در این نوع صفحه فرود ، فرم ظاهر می شود و از مردم خواسته می شود اطلاعاتی مانند نام ، آدرس ایمیل ، شماره تماس یا .. را وارد کنند. پس از پر کردن اطلاعات ، افراد کلیک می کنند روی یک دکمه و به صفحه هدایت می شوید یا پیغام تشکر را می بینید.

شرکت ها و وب سایت ها به طور کلی این اطلاعات را جمع می کنند تا بتوان در آینده به عنوان پتانسیل فروش از آنها استفاده کرد. اطلاعات دریافتی بسته به هدف کارزار متفاوت است. نکته مهم در اینجا توانایی ترغیب مردم است. شما باید بتوانید به سرعت مردم را متقاعد کنید که تهیه این اطلاعات به نفع آنهاست. در غیر این صورت ، آنها به سرعت از صفحه حذف می شوند!

صفحه لندینگ Opt-In

صفحه Opt in landing برای ثبت آدرس ایمیل بازدید کننده طراحی شده است. این کار معمولاً برای افزایش تعداد اعضای سایت انجام می شود. در هر صورت ، این صفحه باید قانع کننده باشد و دلیلی برای ورود به ایمیل برای شما فراهم کند.

نوع دیگری نیز وجود دارد که در واقع برای این صفحه طراحی نشده است. توجه داشته باشید که در بعضی موارد ، از صفحه اصلی به عنوان صفحه فرود استفاده می شود. این با توجه به توضیحی که در مورد فرود دودها داده شده است ، معمولاً صحیح نیست. با این حال ، بسیاری از وب سایت های بزرگ همان استراتژی را اجرا می کنند و در حال موفقیت هستند.

این به ویژه در مورد وب سایت های فروشگاه صادق است. در این موارد ، تعداد محصولات بسیار زیاد است و منطقی نیست که برای هر صفحه یک صفحه فرود و تبلیغات جداگانه در نظر بگیرید. به عنوان مثال تبلیغات Digi Kala را بگیرید. روی بنر کلیک کنید و وارد صفحه اصلی شوید. لیستی از کالاهای مختلف ، تخفیف های ویژه ، معاملات شگفت انگیز و موارد دیگر وجود دارد و می توانید محصولات مورد نظر خود را بررسی کنید.

چگونه یک لندینگ پیج عالی با نرخ تبدیل بالا طراحی کنیم؟

این کار به کمی سعی و سلیقه نیاز دارد. اول مخاطبان‌تان را بشناسید. سپس خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید چه چیزهایی ممکن است بتواند او را به خرید ترغیب کند؟ به چه چیزی نیاز دارد؟ این موارد ممکن است در مورد هر کسب و کاری و هر کمپینی متفاوت باشد. با این حال بعضی از موارد استانداردهای رایج در این زمینه هستند.

عنوان مرتبط و مناسب انتخاب کنید

عنوان صفحه باید با کلمه کلیدی که شخصی جستجو کرده یا در آگهی یافته است

مطابقت داشته باشد. اولین چیزی که بازدید کننده در صفحه می بیند عنوان و زیرنویس ها

است. با خواندن آنها تصمیم می گیرد که بماند و به خواندن یا ترک ادامه دهد. اگر روی بنر

تبلیغاتی برای تور نوروزی 99 دبی کلیک کنم ، می خواهم از قیمت ، امکانات و خدمات آن

اطلاعاتی کسب کنم. عناوین و زیرنویس ها نشانگر آنچه من در صفحه می خواهم است. اگر عنوان اصلی صفحه در مورد جاذبه های گردشگری دبی است و من در نگاه اول اطلاعات لازم را نمی بینم ، احتمالاً فوراً ترک خواهم شد! البته می توانید در مورد جاذبه ها نیز صحبت کنید اما باید توجه داشته باشید که اطلاعات مربوط به تور در نگاه اول قابل مشاهده است.

تصویر و ویدئوهای جذاب به کار ببرید

نقش تصویر در تمام صفحات سایت قابل مشاهده است و در صفحات فرود

بیشتر مشاهده می شود. با داشتن عکس یا فیلم مناسب می توانید تا هزار کلمه صحبت کنید

اما مشکلی پیش می آید. بسیاری از وب سایت ها فقط به دلیل زیبایی و یا تأثیرگذاری بر سئو از تصاویر استفاده می کنند و فراموش می کنند که عوامل بصری باید بیشترین اهمیت را به محتوای صفحه داشته باشند. به یاد داشته باشید که مخاطب برای یک هدف خاص وارد صفحه فرود شد. محتوای فیلم و عکس ، مانند عنوان ، باید روی کلمه کلیدی متمرکز شود.

لندینگ پیج ، ویژگی‌ها و نحوه بهینه‌سازی آن را با هم بررسی کردیم.

همین طور که مشاهده کردید، در مورد ابزارهای ساخت صفحه فرود صحبتی نکردیم.

دلیل این کار یک واقعیت است: لازم نیست حتما از ابزارهای مخصوص استفاده کنید. می‌توانید یک صفحه جداگانه در سایت ایجاد کنید، صفحه اصلی را به کار ببرید یا یکی از مقالات وبلاگ‌تان را برای این کار در نظر بگیرید. در هر صورت مهمترین مسئله، تحلیل روانشناسانه کاربران است. باید بدانید آن‌ها چه می‌خواهند، اطلاعات مورد نیازشان را به بهترین شکل ارائه دهید و بدانید که چطور می‌توانید ترغیب‌شان کنید که وارد فرایند بازاریابی مد نظر شما شوند.

چگونه لندینگ پیج مناسب طراحی کنیم؟

و حرف آخر 

اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج  به یک تبلیغ  عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊

شهر هوشمند اینترنتی

سرور طلایی

وب طلایی

چاپیرو

نت اسمارت سیتی

اشتراک گذاری

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x