3 برابر کردن فروش سایت با ساخت قیف بازاریابی
3 برابر کردن فروش سایت با ساخت قیف بازاریابی
همانطور که می دانید ، طراحی وب سایت فقط تولید درآمد ندارد. درعوض ، برای اینکه در تجارت اینترنتی
خود موفق باشید ، باید خود را با روشهای بازاریابی اینترنتی آشنا کنید. در این مقاله می خواهیم شما را
با روشی عالی برای افزایش فروش سایت آشنا کنیم. به این روش ساخت قیف بازاریابی گفته می شود. قیف اصطلاحی است
که شاید در سایت خود آن را نشنیده یا اجرا نکرده باشید ، اما یکی از مفاهیم اصلی بازاریابی اینترنتی است و
اگر به درستی در سایت شما اجرا شود ، این می تواند فروش سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
پس ابتدا ببینیم که قیف بازاریابی دقیقا چیست؟
قیف بازاریابی چیست؟
این یک سری صفحه از سایت ما است که بازدید کننده به
روشی که دوست دارد از آن بازدید می کند.
بنابراین قیف در واقع چند صفحه از سایت ما است. ما این صفحات
را بسیار با دقت طراحی می کنیم و مطمئن می شویم
بازدید کننده اولین قدم را در این صفحات بر می دارد و اینکه محتوای
این صفحات به طور کلی پیشنهادهای
خاصی هستند که بازدید کننده می تواند برای پذیرش یا رد آن انتخاب کند.
وی موافقت كرد كه قدم بعدی برداشته شود و
حتی اگر او پیشنهاد را امتناع كند ، ما می توانیم آن را به
عنوان یك مرحله دیگر تعریف كنیم.
بنابراین دلیل اینکه ما مجبور هستیم از قیف های بازاریابی در سایت
خود استفاده کنیم این است که معمولاً
منجر به خرید بیشتر در سایت ما می شود و بنابراین فروش به سایت ما افزایش می یابد.
مثال یک قیف بازاریابی ساده
بیایید یک مثال ساده از یک قیف بازاریابی را بررسی کنیم.
در ساده ترین حالت ، قیف می تواند شامل دو صفحه از سایت ما باشد. به عنوان مثال ، صفحه اول یک صفحه فرود است.
صفحه فرود صفحه ای در سایت است که معمولاً اطلاعات تماس بازدید کننده را بدست می آوریم و به بازدید کننده هدیه
می دهیم که معمولاً یک فایل بارگیری است. این هدیه می تواند یک فایل PDF ، ویدئویی یا صوتی رایگان باشد ،
اما ما می توانیم هدایای غیر قابل بارگیری و هدایای فیزیکی را نیز به بازدید کنندگان ارائه دهیم که مطمئناً مشکل تر است.
بدین ترتیب ، در قسمت اول قیف ، بازدید کننده به صفحه ای به نام صفحه فرود هدایت می شود و اگر به صفحه فرود واکنش
مثبت نشان دهد ، یعنی اینکه وارد مختصات خود شود و بر روی دکمه بارگیری کلیک کنید ، آن را به صفحه دیگری با عنوان “محصول غیرمنتظره” هدایت می کنید. در این صفحه ابتدا به قولی که داده ایم عمل می کنیم ، یعنی اینکه پرونده مورد نظر را به بازدید کننده می دهیم و علاوه بر این ، کالای غیرقابل انکار را برای آن ارائه می دهیم. محصولی بی نظیر کالایی است که معمولاً آنقدر قیمت دارد که بازدید کننده سایت به راحتی نمی تواند پیشنهاد را نادیده بگیرد و اغلب منجر به خرید می شود در واقع ما می توانیم به بازدید کننده سایت خود بفروشیم.
البته ما از این فروش هیچ سودی کسب نمی کنیم ، اما هدف ما تبدیل کردن شخصی است
که هرگز در سایت ما خریداری نکرده است و فقط یک بازدید کننده را به یک خریدار تبدیل کرده است و
وقتی این اتفاق می افتد ، اینکه بگوییم بازدید کننده خریدار می شود ، معمولاً خیلی
راحت تر می شود و ما می توانیم فروش های بعدی را به همان بازدید کننده انجام دهیم.
قیفهای سنتی
قیف های سنتی یا نسل قبلی از قبل بیشتر خریداری می شدند. به عنوان مثال ، فرض کنید شخصی
محصولی را به سبد خرید خود اضافه کند. در مدل قیف سنتی ،
قبل از تأیید بازدید کننده از خرید خود ، یعنی قبل از پرداخت هزینه ، پیشنهاد می کنیم:
با شرایط ویژه محصول دیگری را به سبد خرید خود اضافه کنید. هرکسی که خرید خود
را تمام نکرده باشد ، باید وسوسه شود یا ترغیب شود که خرید بیشتری انجام دهد.
در واقع ، اینگونه کار می کند که بیشتر قیف های سنتی کار می کنند. به عبارت دیگر ،
ما به بازدیدكنندگانی كه محصولاتی را به سبد خرید اضافه كرده اند ، پیشنهاداتی ارائه می دهیم و پیشنهاد می كنیم كه خرید بیشتری داشته باشند.
قیفهای نوین و مدرن
در قیف های مدرن و معاصر ، یک اتفاق بسیار جالب اتفاق افتاد و کل روند متمرکز
بر پیامدهای خرید بود. به عبارت دیگر ، ما به بازدید کننده این امکان را می دهیم که خرید و پرداخت
خود را انجام دهد و پس از پرداخت موفقیت آمیز و پایان خرید ، بازدید کننده را به صفحه ای هدایت می کنیم که در واقع قدم بعدی قیف ماست ، هر چه باشد. اشتراک گذاری ما انواع مختلفی از پیشنهادات را به شخص ارائه می دهیم ، به عنوان مثال می گویم شما که به تازگی این محصول را خریداری کرده اید ، سایر محصولات را نیز خریداری می کنید و تخفیف بسیار خوبی را در نظر خواهیم گرفت یا مثلاً سفارش را به صورت رایگان ارسال خواهیم کرد . انجام شد.
بنابراین نکته مهم این است که در قیف های بسیار حرفه ای و پیشرفته ، ما بعد از خرید روی قیف و این مراحل تمرکز می کنیم ، یعنی وقتی بازدید کننده مبلغ پرداخت را انجام می دهد ، وارد قیف می شود که شامل چندین مرحله است و پیشنهادات متفاوتی را به شما ارائه می دهد. خریدار . وقتی شخصی خرید انجام داده و منتظر دریافت محصولی است ، معمولاً انجام خریدهای بعدی را بسیار آسان تر می کند ، و از آنجا که او یک بار برای همیشه روند خرید را تمام کرده است ، شانس خریدهای دوم و سوم بسیار بیشتر است. همان زمان.
یک نکته بسیار مهم رقابتی که شاید متوجه آن نباشید این است که وقتی پیشنهادات
خاصی را پس از خرید به سایت خود منتقل می کنید ، رقبای شما نمی توانند به راحتی
موارد موجود در سایت شما را بررسی کنند و آنچه را ارائه می دهید خریداران شما
بنابراین این مدل یا روش استفاده از قیف باعث میشود
که فرایند بازاریابی شما تا حد قابلتوجهی
پنهان باقی بماند و فقط افرادی
این مراحل را خواهند
دید که از سایت شما خرید موفق داشته
باشند و خریدشان را به پایان برسانند.
3 برابر کردن فروش سایت
من می خواهم یک پیشنهاد عجیب به شما ارائه دهم که می تواند فروش سایت شما را سه برابر کند!
برای هر محصولی که در سایت خود می فروشید و عرضه می کنید ،
خصوصاً محصولات ارزان قیمت و غیرقابل حمل ، پس از خریدار این محصول ، پیشنهاد بسیار گران قیمت را ارائه دهید.
فرض کنید شغل شما در حال آموزش است و شما هزار تومان PDF را در سایت خود به فروش می رسانید ،
پس از اینکه کسی این هزار PDF تومان را خریداری و پرداخت کرده است ،
آنها را به صفحه ای هدایت کنید که گرانترین محصول خود را به همان شخص پیشنهاد می دهید !
به عنوان مثال ، فرض کنید گرانترین محصول شما 100000 تومان ،
100000 تومان یا 100 برابر قیمت کالایی است که خریدار قبلاً خریداری کرده است.
البته بیشتر افرادی که تازه هزار تومان خریداری کرده اند ، بلافاصله قانع نیستند که پیشنهاد
شما 100 هزار تومانی را بپذیرند ، اما به خاطر داشته باشید که اگر فقط
یک نفر از 100 نفر این پیشنهاد را بپذیرند ، این است که آنچه اتفاق می افتد فروش شما
دو برابر خواهد شد. 100 نفر در سایت شما هزار تومان یا 100 هزار تومان خریدند و
یکی از آنها پیشنهاد دوم شما را پذیرفت. بنابراین ، در یک خرید واحد ، کل فروش این بخش
از سایت شما دو برابر شده است که بسیار قابل توجه است. حال اگر دو نفر این کار را انجام دهند ، فروش شما سه برابر خواهد شد.
بنابراین این یک فرصت عالی است! فرصتی را برای پیشنهاد پیشنهادی بسیار گران به
خریداران سایت خود ، حتی برای کسانی که محصولات ارزان قیمت ، اما با مزایای ویژه را
خریداری کرده اید ، از دست ندهید. به عنوان مثال محصولی از یک میلیون تومان با تخفیف 50 درصدی
را با قیمت 500000 تومان ارائه دهید. و می تواند برای یک پیشنهاد بسیار جذاب باشد و برخی از خریداران را ترغیب به قبول پیشنهاد شما کند.
3 برابر کردن فروش سایت با ساخت قیف بازاریابی
و حرف آخر
اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج به یک تبلیغ عالی برای کاره خوددارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊