دیجیتال مارکتینگ در دوران بیماری کرونا
بیماری کرونا نه تنها سلامت افراد را به خطر انداخته بلکه در اقتصاد و کسبوکارها نیز تاثیرات منفی ایجاد کرده است
کهاین موضوع نگرانی زیادی برای صاحبان مشاغل را به وجود آورده.
از طرفی هم مردمان نیز از خرید کردن و مراجعه حضوری به فروشگاهها منصرف شدهاند.
به همین منظور صاحبین مشاغل و افراد به استفاده از اینترنت و فروشگاه اینترنتی آنلاین روی بردهاند.
دیجیتال مارکتینگ نیز با ظهور بیماری کرونا در بین کاربران بسیار محبوب شد و کاربران نیز به خرید و یا استفاده از خدمات بر اینترنت روی آوردهاند.
اگر چه در زمان ویروس کرونا بسیاری از کسبوکارها متضرر شدهاند اما شما نباید امید خود را از دست بدهید
بلکه بایستی بهدنبال روشهای جدید برای رونق بیشتر کسبوکار خود کنید که یکی آن شیوهها ورود به دنیای مدرن و ایجاد طراحی سایت است.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ که بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود.
نقش بسیار مهمی را در کسبوکارها فروشگاهها و ارائه خدمات دارند
بازاریابی دیجیتال مانند هر بازاریابی بهدنبال مشتریهای زیاد و تشویق آنان به خرید محصولات مربوطه و یا استفاده از خدمات ارائه شده می باشد.
برای انجام این کار بایستی برنامهریزی درستی را در پیش گیرید
و بعد با شناخت نیازهای مشتریان در جهت ارائه بهترین خدمات با اینترنت برآیید.
مزایای دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ دارای مزایای زیادی است که مهمترین مزیتهای آن میتوان به مخاطب را با کمترین هزینه جذب کسبوکار کرد.
همان طور که می دانید تبلیغاتهای سنتی مانند تلویزیون بیلبورد رادیو…هزینههای بالایی را دربر می گیرند
اما با استفاده از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ می توانید با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی را در اختیار کسبوکار خود قرار دهید.
علاوه بر آن می توانید از رقبای خود جلو بزنید،
شما میتوانید با استفاده از طراحی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ به راحتی کارهای مربوط به رقبای خود را بررسی کنید
و با گرفتن ایده از آنها به کار خود بسط دهید همچنین کاربران بسیاری را در نقاط مختلف سرزمین و عالم از آن خود میکند.
اشخاص در هرکجای دنیا که باشند می توانند سایت شمارا مشاهده کنند و از خدمات شما بهرهمند شوند
یکی از دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ میتوان به نامحدود بودن زمان دسترسی به آن اشاره نمود
یعنی افراد میتوانند در هر ساعتی از شبانه روز حتی در روزهای تعطیل به آن دسترسی داشته باشند.
دیجیتال مارکتینگ و راههایی برای بازاریابی در بیماری کرونا
در ایام بیماری کرونا با استفاده از روشهایی در دیجیتال مارکتینگ میتوان به کسبوکار مورد نظر گسترش داد که عبارتند از:
• بازاریابی با استفاده از شبکههای اجتماعی
همان طور که می دانید افراد با شبکههای اجتماعی بسیار خو گرفته و بیشتر وقت خود را در آن سپری میکنند.
به همین منظور با توجه به شیوع ویروس کرونا، اشخاص بیشتر وقت خود را در ماندن به خانه سپری میکنند
که وقت اضافی بسیار بالایی را در اختیار دارند به همین منظور وقت خود را در شبکههای اجتماعی سپری میکنند.
پس شما با قرار دادن پستها و محتوای مناسب میتوانید به جذب مشتریان برآیید.
• بازاریابی از طریق ایمیل
یکی دیگر از روشهای دیجیتال مارکتینگ که از زمانهای قبل رواج بوده و همچنان مورد توجه کاربران می باشد بازریابی از طریق ایمیل است.
شما میتوانید با استفاده از فرستادن ایمیل مشتریان خود را از تخفیفها یا پیشنهادهای ویژهی فروشگاه خود با خبر سازید.
بازاریابی با استفاده از ایمیل می تواند اعتماد کاربرانتان را چندین برابر بیشتر کنید.
• از هشتگهای مرتبط استفاده کنید
همان طور که گفتیم مردم بیش از پیش وقت خود را در شبکههای اجتماعی می گذرانند اگر شما از هشتگهای مربوطه در صفحهی خود استفاده کنید
به گسترش کسبوکار خود بسیار یاری می کنید به طور مثال هشتگهایی مانند
#Stayathome یا #درخانهبمانید افراد را وادار به خانه ماندن و خرید کردن از طریق اینترنت می کنید.
• بهینه سازی موتورهای جستجو
گزینه دیگری که بایستی در دیجیتال مارکتینگ توجه کنید seo و بهینه سازی خود را بسیار جدی بگیرید
چرا که افراد معمولا به سه سایت اول گوگل نگاه میکنند که اگر سایت شما جزو این سه مورد باشد شک نکنید
که مشتریان شما چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد و کسبوکار شما رونق پیدا میکند.
دیجیتال مارکتینگ در دوران بیماری کرونا
و حرف آخر
اگه هنوز وقت کافی دارید و احتیاج به یک تبلیغ عالی برای کار خود دارید به سایت های دیگر ماهم حتما سر بزنید!!😊